Kóka János hat határhíd újjáépítéséről állapodott meg szlovák kollégájával, Pavol Prokopovic-csal. A kedden aláírt szándéknyilatkozat egyelőre két hídról tartalmaz konkrét elképzeléseket: a Szécsény melletti Pösténypuszta és Pető (szlovák nevén Petov), valamint Nógrádszakál és Ráróspuszta (Mula) közöttieket építik fel leghamarabb. Kóka 2007-et nevezte meg az átadás valószínű idejének, míg Prokopovic nem jelölt meg konkrét dátumot.
Jelenleg az Ipoly Nógrád megyei 120 kilométeres szakaszán összesen 4 híd van. Legnagyobb a távolság Balassagyarmat és Ipolytarnóc között, itt az utasoknak 45 kilométeres kitérőt kell tenniük. Ezért építik újjá ezeket a hidakat elsőként.
A Tátrai Tigris és a Pannon Puma összefog
Kóka János szerint a világon olyan öldöklő verseny van a beruházásokért, hogy Közép-Európának együtt kell megküzdenie a dél-ázsiai országokkal. Ehhez viszont hidakra, autópályákra, vasutakra van szükség. Az M2 továbbépítése és az M15 gyorsforgalmi úttá szélesítéséről a gazdasági miniszter elmondta, hogy vizsgálják a szlovák és a magyar autópályad-íjrendszer összehangolását. Kóka szavai szerint a beruházásokért folyó versenyben a Tátrai Tigris és a Pannon Puma összefog.
Közép-Európában legyenek állások, ne Dél-Ázsiában!
A gazdasági miniszter nem tudta kommentálni azokat a délkoreai sajtóértesüléseket, miszerint a Hankook gumiabroncsgyár Magyarországot választotta volna új gyártóbázisa helyéül. Kóka elmondta: nem hajlandó presztízsberuházást csinálni az üzemből, nem hagyja, hogy a beruházás többe kerüljön az országnak, mint amennyit hoz. Ezért a tárgyalások legutóbbi fordulójában „kevesebbet ígért” a gyárnak, mint az előző megbeszéléseken.
