Gazdaság

Notebookot akar venni a magyar

Minden harmadik hazánkfia leginkább hordozható számítógépet venne – ez derült ki az Albacomp és a Hírek Média online-felméréséből.

A számítástechnikai cég 10 ezer fő véleményét kérdezte meg internetes vásárlási szokásairól, mielőtt elindította volna webáruházát. A felmérésből kiderült, hogy hagyományos számítástechnikai eszközzel szinte minden háztartás el van látva – a legtöbben inkább újdonságnak számító eszközöket vennének. Az internetes kutatás szerint a válaszadók 86 százalékának van otthon asztali PC-je, de csak hét százalékuk gondolja úgy, hogy ilyet fog venni a következő hat hónapban, viszont notebookot mintegy 30 százalékuk vásárolna. Hagyományos monitort 62 százalékuk használ, de csak két százalékuk venne ilyet a közeljövőben, viszont 26 százalékuk valamilyen lapos képernyő beszerzését tervezi.

Bölcsföldi László, az Albacomp kiskereskedelmi vezetője szerint a felmérés nem jellemző a teljes magyar lakosságra, mivel a felmérés internetes volta miatt csak azok válaszoltak, akik már rendelkeznek valamilyen interneteléréssel.

A felmérés azt is megmutatta, hogy számítástechnikai eszközt a legtöbben szakboltban vásárolnak, ezután jönnek a műszaki nagyáruházak és az internet. A legtöbben viszont elutasították a hipermarketben való vásárlást.

Beszerzés előtt az emberek háromnegyede ismerősei tanácsát kéri ki, 53 százalékuk a szakportálokon tájékozódik, a FigyelőNethez hasonló hírportálok információra pedig a válaszadók harmada hagyatkozik.

A felmérés apropója, az Albacomp szerdától elérhető webáruháza – Bölcsföldi László szerint – a műszaki áruházakhoz hasonló árakon kínálja a termékeket, az akciókat is beleértve. A szakember lapunknak elmondta: mivel Magyarországon az emberek többsége még nem bízik az internetes fizetésben, ezért utánvéttel kínálják portékájukat. Akik előtte szeretnék élőben is megnézni és kipróbálni a kiszemelt terméket, kérhetik azt is, hogy valamelyik képviseletükön, vagy a budapesti Digital Home üzletben vegyék át az árut.

Bölcsföldi nem számít arra, hogy jelentős forgalmat bonyolítana a webáruházuk, a cél sokkal inkább az, hogy piaci előnyre tegyenek szert. Véleménye szerint a „néhány millió beruházással” készült internetes bolt a cég kiskereskedelmi forgalmának 10 százalékát sem éri el. A korábban a Portocomnál dolgozó igazgató 2-300 millió forintos éves forgalom esetén már elégedett lenne.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik