Az MTV-nél, akárcsak az összes többi hazai közszolgálati és kereskedelmi adónál, eddig az AGB Nielsen szolgáltatta a műsorok nézettségi adatait. Magyarország EU-csatlakozását követően azonban az uniós irányelvek miatt szükségessé vált az MTV számára a pályázat kiírása. Az AGB-nek az MTV és az országos kereskedelmi adók százmilliós összeget fizetnek a feladatért, míg a kisebb, tematikus csatornáknak is több tíz milliós tételt jelent a mérés. Szakértők szerint viszont a változás az MTV-nél jelentős bevételkiesést eredményezhet, mert a piac várhatóan nem fog átállni másik adatra.
Ha lesz tender, a GfK Hungária indul rajta – jelezte a lap érdeklődésére Bacher János, a társaság területvezetője. Mint mondta: a GfK Európában jelenleg hét országban, közte a Magyarországgal szomszédos Ausztriában és Ukrajnában végez ilyen típusú mérést. Rajtuk kívül viszont további tucatnyi érdeklődő is elképzelhető.
Nem kizárt, hogy egy új cég piacra lépésének többen is örülnének, sőt elképzelhető, hogy közülük néhányan esetleg átpártolnak a piacra lépőhöz. Már csak azért is, mert korábban többen is úgy vélekedtek, hogy torzít az AGB mérése, amely a tematikus adókat hátrányosan érinti. Érvelésük szerint néhány százalékos eltérés a mérésben bevételkiesést eredményezhet a csatornáknál.
