A fővárosi önkormányzat évekig hiába hadakozott a Budapest Airport (BA) Rt.- vel (és jogelődjével), hogy a repülőtéri taxiállomásokat is beilleszthesse a droszthálózatba. Az állomásokon kizárólag egy bizonyos cég taxisai várakozhattak szerződés nélkül, afféle szokásjog alapján, ellentmondva az aktuális rendeletnek, amely szerint Budapest közigazgatási területén belül minden droszt közös – vagyis minden taxis odaállhat, ha egyébként rendben vannak a papírjai.
Ferihegy 1-en most megvalósulni látszik a városházi álom. A droszthálózatba tagolódást szentesítő papírt ugyan még nem írták alá, de a feltételek gyakorlatilag teljesültek. A bejárat előtt négy férőhelyes taxiállomást alakítottak ki, ahová egy kicsit távolabbról, érkezési sorrendben gurulhatnak be a taxisok. A Budapest Airport Rt. emellett azt is lehetővé tette, hogy a telefonos rendelésre érkező kocsik is viszonylag közel és kulturáltan várhassák meg utasaikat: egyelőre egy várakozni tilos tábla előtt állnak, de a kapuhoz közel, és – mint a drosztkezelő kht. igazgatójától megtudtuk – e provizórikus helyzet is rendeződik hamarosan.
Az 1-es terminálnál tehát rend van, ami Ferihegy 2-ről még mindig nem mondható el. A fuvarszervező cégek kocsijai változatlanul a szántóföld szélén várják a kuncsaftokat, a droszt továbbra is a kiváltságosoké.