Gazdaság

Kevés cég számít a melegekre

A meleg kisebbség vásárlóerejére Magyarországon ma még kevés vállalkozás épít, pedig külföldi példák bizonyítják: komoly vásárlóerővel rendelkező, és viszonylag befolyásolható a célközönség – derül ki a legfrissebb Figyelő írásából.

Homo Light néven nemrégiben rózsaszín, őszibarack ízű üdítőitalt dobtak piacra Norvégiában. A cél nem elsősorban a pénzkeresés volt, sokkal inkább az, hogy felhívják a figyelmet a melegek egyenjogúságára. Az üzlet azonban váratlanul beütött, a gyártó végül anyagilag is jól járt – olvasható a Figyelő csütörtöki számában.

Marketingszakemberek és nemzetközi felmérések szerint érdemes üzletet alapozni a meleg kisebbségre: viszonylag sokat költenek, általában csak magukba „invesztálnak”, nyitottak az újdonságokra, hűségesen követik a divatot, kitartóak a szépségápolásban és sok esetben véleményvezérnek számítanak.

Itthon a melegek vásárlóerejének felmérésére még nem történt kísérlet. Részben azért, mert a melegek társadalmi megítélése még mindig kedvezőtlen, részben pedig azért, mert nem könnyű pontosan belőni egy célzott termék vásárlókörét: azt, hogy kik a melegek, mennyit keresnek, hol élnek és – szexuális beállítódásukon kívül – vannak-e olyan közös pontok az életükben, amelyek alapján jól definiálható fogyasztói célcsoportot alkotnak.

Külföldön más a helyzet. Az Egyesült Államokban a vásárlóerő felmérésének érdekében a meleg társadalmi csoportok által generált pénzmozgás bevizsgálására az üzletágon átfutott készpénzt rózsaszín jellel látták el. A felmérés eredménye szerint az Egyesült Államokban élő mintegy 15 millió homoszexuális felnőtt évente összességében 485 milliárd dolláros vásárlóerővel rendelkezik. Az összeg ismeretében a kutatásban részt vevő MTV Logo címmel hamarosan elindítja tematikus meleg csatornáját.

Lassan változik a helyzet

Idehaza a Cool TV és a Viasat3 vállaltak be melegekről szóló műsorokat. A csatornák munkatársai a Figyelőnek elmondták, hogy még nem találkoztak olyan hirdetővel, amely reklámját egy másik műsorblokkba rakatta volna át a műsor környezet miatt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik