A 4-es metró vonalára 15 egy légterű, valamint a kettes metró elöregedett kocsijait kiváltó 22 szerelvény beszerzése szerepel a kiírásban. A metrókocsik automata vezérlésűek.
A felhívásban opcióként szerepel még a 4-es metró vonalára további 7 szerelvény beszerzése. A kiírásba több biztosítékot is beépítettek. Szigorú környezetvédelmi és minőségbiztosítási követelményeket kell megfelelnie a gyártónak. A pályázónak komoly tapasztalattal kell rendelkeznie a budapesti kiírásban szereplő műszaki kondíciókkal rendelkező metrókocsik-gyártásában. A pályázónak legalább 100 millió eurós átlagos éves árbevételt, valamint 40 millió eurós vonatszerelvény eladásából származó bevételt kell bizonyítania az elmúlt három évre vonatkozóan – közölte a Főpolgármesteri Hivatal sajtóirodája.
A budapesti szerelvények gyártóját tárgyalásos eljárás során választják majd ki. Az ajánlati ár a legkomolyabb bírálati szempont, de szerepet játszik a szerelvények zajszintje, energiaigénye, a kocsik férőhely-száma, tartóssága is.
Az ajánlatokat 2005. augusztus 16-ig kell beadni. Ezt követően a kiválasztott jelöltek részére elküldik az ajánlattételi felhívást. A közbeszerzési eljárás lefolytatását követően a szerződéskötésre várhatóan jövő év első félévében kerülhet sor. A szerelvényeket 2009. június 30-ig kell a gyártónak szállítania.
A 4-es metró építéséhez szükséges további tenderek is folyamatban vannak. Június elején döntött az alagútépítés tenderbizottsága arról az 5 résztvevőről, akik felkérést kaphatnak ajánlattételre a 4-es metró alagútépítésére. Az 5 jelentkező, konzorciumként és egyénileg, összesen 14 nemzetközi hírű vállalatot takar, a résztvevők bármelyike alkalmas a feladat végrehajtására. Az eredmény a megfelelő testületi döntéseket és állami ellenőrzést követően június 20-án kerülhet nyilvánosságra. Utána a kiválasztott jelentkezők 5 napon belül megkapják az ajánlattételi felhívást.