Gazdaság

A privatizációs pályázatok jellemzői

KI A LEGJOBB? A privatizációs pályázat általános célja az állami vagyon körébe tartozó vállalat értékesítése olyan tőkeerős szakmai befektető vagy konzorcium számára, amely az összes körülmény figyelembevételével a legkedvezőbb feltételeket kínálja a társaság további hosszú távú működtetése érdekében, a fizetendő vételár és egyéb előre meghirdetett feltételek kiemelt kezelése mellett.

ADATSZOBA. A számos potenciális érdeklődő közül a legesélyesebbek kiválasztása általában többfordulós pályázat alkalmazását követeli meg. A részvétel feltétele a nyilvántartásba vétel, amelynek alapja a szükséges okiratok, igazolások és nyilatkozatok meghatározott határidőig történő benyújtása. Az adatszoba, azaz az értékesítés előtt álló vállalatra vonatkozó összes érdemi információ ezt követően, titoktartási kötelezettség vállalása mellett érhető el a tenderen részt vevők számára.

KÉT FORDULÓ. Az első fordulóban megfelelő pályázati biztosíték igazolása mellett az összes nyilvántartásba vett érintett egy adott határidőig nyújthatja be ajánlatát. A döntéshozók előre meghirdetett, kiemelt célok és feltételek alapján rangsorolják és választják ki a versenyben maradó, legmegfelelőbbnek tartott pályázatokat. A második fordulóban már gyakran csak az ajánlati ár módosítására nyílik lehetőség, így az eredeti szakmai és a módosított árajánlat összesítése alapján dönt a győztes kilétéről a pályázati bizottság.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik