A magánbefektetői forrás bevonásán alapuló autópálya-építési rendszer átmeneti finanszírozására a Nemzeti Autópálya Rt.-nek további legfeljebb 92 milliárd forint kereskedelmi banki hitelt kell felvennie. Erre PPP-ben megvalósuló, illetve előbbre hozott beruházásokhoz van szükség – mondta Tóth Judit, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium szóvivője. Így például a tervezett 2009 helyett 2007-re épülne meg az M7-es Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti 35 kilométere, továbbá újabb szakaszokat (M0-s) is bevonnak a PPP-be.
A sztrádatörvény és az idei büdzsé szükséges módosításának tervezetét a héten tűzik napirendre az illetékes parlamenti bizottságok. Az Országgyűlésnek benyújtott javaslat szerint ingyenesen kerülne az Állami Autópálya-kezelő (ÁAK) Rt.-hez az állami tulajdonban lévő gyorsforgalmi útberuházások.
A NA Rt. kereskedelmi bankoktól, valamint a Magyar Fejlesztési Bank Rt.-től – mint arról korábban beszámoltunk – költségvetési készfizetői kezességvállalással az idén már összesen 285 milliárd forintot vett fel.