Március végén mindkét vállalat felügyelő bizottsága, illetve a Swiss nagyrészvényeseinek többsége, köztük a svájci kormány is egyetértését nyilvánította a felvásárlás iránt. Az elképzelések szerint a Swiss leányvállalatként kerülne 100 százalékos Lufthansa-tulajdonba, a Swiss márkanevet megőrizné, és önállóan működne. A Lufthansa eredetileg 310 millió eurós irányárat közölt.
A németek azzal számolnak, hogy Frankfurt és München mellett Zürich lesz a harmadik nagy nemzetközi légiforgalmi csomópontjuk. A svájciak számára fontos, hogy Zürich-Kloten ne süllyedjen le a regionális repülőterek rangjára.
A kilencvenes évek közepén privatizált Lufthansa a világ egyik legnagyobb légiforgalmi vállalata, 2004-ben első ízben szállított több mint 50 millió utast. A Lufthansa tavaly kemény takarékossági intézkedések után 400 millió eurós adózott eredményre tett szert, a 2003-as 984 millió eurós veszteség után.
A Swiss 80 gépből álló flottájával a közepes nagyságú légitársaságok közé tartozik, 2001-ben jött létre a csődbe ment, patinás Swissair romjain, de folyamatosan szanálási gondokkal küszködött. Tavaly a Swiss 140 millió frankos adó utáni veszteséget szenvedett, egy évvel korábban a mínusz 687 millió svájci frank volt.