A FigyelőNet korábbi értesüléseivel ellentétben már kedden elindítja új nevét – Magyar Telekom – népszerűsítő kampányát a Matáv-csoport. Pénteken megnyílna a cég egységes arculatát tükröző T-Pont üzletek.
A csoport vezetékes szolgáltatások üzletága T-Com, az Axelero T-Online, az üzleti szolgáltatások üzletága T-Systems, a MatávkábelTV pedig T-Kábel lesz. Ezen felül egységes arculattal, pénteken megnyílnak a cég első T-Pontnak nevezett üzleti is. Itt az ügyfelek egy helyen léphetnek kapcsolatba a céggel.
Straub Elek, a Magyar Telekom elnök-vezérigazgatója szerint a kifejtette a névváltás dinamizálja a vezetékes és az internetes üzletágat. Szerinte a névváltás segít abban, hogy a Magyar Telekom megőrizze magyarországi és regionális pozícióját.
Az átállást egy komplex marketingkampány támogatja, aminek költségei egyelőre nem ismertek. A T-Mobile márkanév kialakításakor piaci szereplők nagy szórással, 6 és 10 milliárd forint közé tették a névváltás költségeit. A tvpostok 10 hétig futnak majd.
A cégcsoport a közeljövőben fejleszti és javítja szolgáltatásait: így például a T-Systems bevezeti az elektronikus számlát, a T-Online az Origo mellett új, a kezdő internetezőknek szóló portált indít és növeli a sávszélességet, a T-Com 50 százalékkal csökkenteni kívánja az úgynevezett T-országokba irányuló nemzetközi hívások díját, a T-Kábel beindítja az IP-alapú telefon- és digitális tévészolgáltatást, a T-Mobile pedig fejleszti a tartalomszolgáltatást.
A márkaváltás költségeit a DT állja, ám ennek összegét nem hozták nyilvánosságra. A név és márkaváltás költségét, valamint a DT-től kapott költségtérítést nettó alapon számolják el, így ezek nem lesznek például hatással a Magyar Telekom eredményére. A márkanév váltás nem jár semmilyen értékvesztéssel sem, mivel a csoport pénzügyi kimutatásaiban nincs olyan márkanév aktiválva, amelyre az akció hatással lenne.