Új arculatának bemutatására keresve sem talált volna jobb helyszínt a Matáv 2000-ben, mint a nagykörúti Művész mozi. A filmszínház nagytermének színvilága tökéletesen rímelt a távközlési társaság akkoriban kitalált, vöröses-piros és szürke logójára. A vásznon az ismert zenész, Ákos komponálta dallamokra akkor jelent meg először a „Matáv. A szavakon túl” szlogen. Most megint változik minden, és nehéz lesz magenta színű termet találni, a cég arculata ugyanis májustól várhatóan erre vált.

Német logócsere. Követik a példát.
MOBILOS PÉLDA. Amint az előre borítékolható volt, a cégcsoporthoz tartozó Westel 2004-es névváltása – T-Mobile-ra – kedvező fogadtatása lökést adott a többi T-vel kezdődő, először Németországban meghonosított márka magyarországi bevezetésének. Bár a Matáv neve Magyar Telekomra változik, Straub Elek elnök-vezérigazgató a bejelentéskor nem rejtette véka alá, hogy a lépés a T-márkák teljes körű hazai bevezetését is jelenti. Ez egyébként passzol a németországi szervezethez, ahol az anyavállalat, a Deutsche Telekom összesen négy fő márkával van jelen a piacon: a vezetékes szolgáltatások a T-Com, a mobilok a T-Mobile, az internetes termékek a T-Online, a távközlési háttérhálózatok és a nagykereskedelmi szolgáltatások pedig a T-Systems név alatt futnak. Ezek alapján gyakorlatilag biztos, hogy a Matáv búcsút int Axelnek, a fókának is. Az internetes szolgáltatásokra létrehozott leányvállalat az – egyébként nem is olyan régen még MatávNetnek hívott, majd nagy kampánnyal nevet váltott – Axelero minden bizonnyal átkeresztelkedik T-Online-ná. Németországban a telefonvonalon keresztüli gyors adatátvitelt biztosító ADSL szolgáltatást a T-Online a T-DSL márkanév alatt nyújtja, ennek bevezetésére is számítani lehet. Az sem lenne meglepő, ha a T-Systems magyarországi jelenlétét racionalizálnák, hiszen jelenleg még kettő is van belőle: az ilyen nevű magyar társaság közvetlenül a németek alá tartozik, de ezzel párhuzamosan a Matávon belül is létezik e névvel fémjelzett osztály.
T mint támogatás
Az anyacég főbb szponzori szerződései
• Profi kerékpározás: T-Mobile Team
• A 2006-os németországi labdarúgó Európa-bajnokság (főszponzorként)
• A Bayern München labdarúgó klub
A mobilszolgáltató tavalyi átkeresztelésében fontos szerepet játszott, hogy a Vodafone fokozatos térnyerését részben az egységes, nemzetközi brandben rejlő előnyöknek tudták be. A névváltás óta egyébként csökkent, és bizonyos hónapokat nézve megállt az a piacirészesedés-csökkenés, amit a T-Mobile a Vodafone erősödésének számlájára írhat, igaz azt még korai lenne kijelenteni, hogy ez nem csak a felfokozott reklámkampánynak tulajdonítható átmeneti jelenség. Ezzel szemben a Matávnak jelenleg nincs a nemzetközi ismertség tekintetében a Vodafone-hoz hasonlítható versenytársa. Az előnyök ezért elsősorban az anyavállalattal közössé váló marketingben rejlenek. A német T-márkák mögött számos olyan szponzori szerződés áll, amelyek eddig aligha fejthették ki hatásukat a matávos előfizetőkre, akik a vállalat nevét nem kapcsolták össze például a T-Com-mal.
