Gazdaság

Márkakövetők



Márkakövetők 1
Versace fürdőszoba. Nem csak a ruha teszi…

Egy nyári strandszemle kiváló alkalom arra, hogy a márkahűség, márkakövetés soha nem csillapuló trendjeit megfigyeljük. Az első döbbenetem e téren az volt, amikor pár évvel ezelőtt Versace internetes honlapjára tévedve előbb nem ruhákat, hanem fürdőszobákat láttam. Tudta eddig valaki, hogy az elhunyt mester nagyot alkotott szaniterekben is? Vagy hogy a legmenőbb divatkövetők Benetton-tapétával burkolják a lakásukat? Nos, e gondolkodás kulcsszava a „line extension”, azaz a vonal kiterjesztése, magyarán egy jól csengő névvel több terméket is el lehet adni. Egyáltalán nem meglepő tehát, ha a ruhadivatban jeleskedők, a textíliák közelsége okán, belecsapnak mondjuk a törülközőpiacba – jelesül Pierre Cardin, Calvin Klein, vagy a már említett Versace ilyen darabjaival is találkozhatunk manapság az egyen frottír dömpingben. New York talán leghíresebb tervezőnője Donna Karan is „beújított”: a DKNY logóval ellátott apró mütyürök immár lakberendezési tárgyként is megállják a helyüket. No de vissza a strandra, ahol olyan márkakövetőkre is találtunk, akik kizárólag egy autós cég Zoom Zoom logós narancssárga „vietnami” strandpapucsában és fürdőlepedőjében, illetve egy neves angol divatház darabjaiban mutatkoztak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik