Gazdaság

Volkswagen Phaeton – A hintó előállt

Már csak a fogatosok és a történészek iemlékeznek arra a hintótípusra, ahol nem elöl, hanem hátul, az utasok mögött állt a hajtó. A jól csengő Phaeton nevet egyszer már a német Horch márka is kölcsönvette az egyik limuzinjához, míg ezúttal a népautós hagyományokkal szakító Volkswagen tisztelte meg vele az idén Genfben bemutatott, alapáron légrugózással, négycsatornás automata klímával kínált luxus-limuzinját, amellyel – immár nálunk is – a felső szegmensben akar hódítani.


Volkswagen Phaeton – A hintó előállt 1

Az 5,06 méter hosszú, 1,90 méter széles és 1,45 méter magas Phaetont két nagy teljesítményű benzinmotorral vezetik be. A csúcstechnológiával készült V12-es, 6 literes, 12 hengeres, 420 lóerős (309 kilowattos) motor maximális forgatónyomatéka 550 Newtonméter. A másik V6-os, 3,2 literes, 6 hengeres, 241 lóerős teljesítményű, 315 Newtonméter maximális forgatónyomatékkal. A jövő év első félében egy V10-es TDI hajtóművet is bevezet a VW, amely 313 lóerejével a világ talán legerősebb személygépkocsi-dízelmotorja lesz. A közvetlen befecskendezéses biturbo-dízel már 2000/perc fordulatszámon 750 Newtonméter forgatónyomatékot fejt ki.


Volkswagen Phaeton – A hintó előállt 1

Beltéri luxus. Egyénre szabható kényelem.

A tervezők szerint a világ egyik legkönnyebben kezelhető légkondicionálója, a négyzónás Climatronic került a nagy VW-be. Nemcsak a vezető és a jobb első ülésen utazó, hanem a hátul ülők számára is egyénileg lehet beállítani a bal és a jobb oldali ülésen a hőmérsékletet. Az új Climatronic másik érdeme a teljesen huzatmentes működés, és automatikusan megakadályozza azt is, hogy a szélvédő és az ablakok bepárásodjanak. A műszerfal fontos eleme a 7 colos, színes kijelzővel ellátott “információs és szórakoztató központ”. A központi menürendszer segítségével a tévé, a navigációs rendszer, a fedélzeti számítógép és a telefon működését, a kényelmet szolgáló funkciót is be lehet állítani.

Szériatartozék a 12 irányú mozgásra képes elektromos ülésállítási lehetőség, de felárért 18 irányban állítható rendszer rendelhető, plusz memória-funkcióval, valamint légkondicionáló és masszírozó-funkcióval.

A Phaeton-alapfelszereltség részét képezi a légrugózás, a fékasszisztens, a 8 légzsák és a 2 aktív első fejtámla is. A karosszéria acélelemei teljesen horganyzottak, az ajtók és fedélrészek alumíniumból készültek. Adott esetben jól jöhet, hogy az öszszes futómű- és erőátviteli elemet és az összes karosszériaelemet 300 kilométer/óra sebességre tervezték.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik