Gazdaság

Toyota Avensis II – Japán középosztály


Toyota Avensis II – Japán középosztály 1

Decemberben tárja a világ nagy nyilvánossága elé a Toyota a középkategóriás Avensis autócsalád immár második generációját. Az ős Toyota Carina E-vel még szoros rokonságot mutató, 1997-ben debütált Avensis öt év után már egy teljesen átalakult típusnak adja át a stafétát.

Az újdonság formája már a tavaly bemutatott új Corolla robosztusabb, “modern Toyota-design” stílusjegyeit viseli, annak az új divatirányzatnak a jellegzetességeit, amely például az új Opel Vectra vonalain is kivehető. A tervezés szempontjai között figyelemre méltó volt, hogy “érezhetőbbé” váljon a minőség. Az Avensis ennek a feladatnak kívül-belül igyekszik eleget tenni. A fejlesztők az európai vásárlók igényei szerint formázták meg a kocsit, hogy versenyképesebb legyen a legküzdelmesebb középkategóriában, a “D” szegmensben.


Toyota Avensis II – Japán középosztály 2

Az új Avensis-család már az első pillanattól három karosszéria-kivitelben, 4 ajtós szedán, csapott hátú 5 ajtós, valamint kombi kivitelben készül Angliában, a Burnastonban épült új Toyota-üzemben. Eminens európainak is számít abban a tekintetben, hogy már most teljesíti az Euro 4 zaj- és károsanyag-kibocsátási standardokat, pedig az Euro 3-at is csak jövőre vezetik be.

Az új Avensist két, változtatható szelepvezérléses (110 lóerős, 1,6 literes, illetve 129 lóerős, 1,8 literes), valamint egy 147 lóerős, 2 literes benzines és egy ugyanekkora turbodízel motorral szállítják majd. Az utóbbi öngyulladós, 16 szelepes, 116 lóerős erőforrás nagy dobásnak számít, különösen az oxidációs katalizátora miatt, de 280 Newtonméteres forgatónyomatéka is páratlan a kategóriában.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik