Gazdaság

Opel meriva – Rugalmas kényelem

Opel meriva – Rugalmas kényelem 1Az őszi párizsi autószalonra tartogatta az Opel új kompakt egyterűje, a spanyolországi Zaragozában készülő Meriva bemutatását.#<# Az új típus tágas, változtatható belső terének nincs riválisa a kategóriájában - legalábbis Carl-Peter Forster, az Adam Opel AG elnök-vezérigazgatója szerint. A hétüléses bestseller, a Zafira nyomdokain haladó, de rövidebb, ötüléses Merivában a FlexSpace (rugalmas tér) elnevezésű ülésrögzítés jóvoltából a belső teret pillanatok alatt át lehet alakítani. Az ötszemélyes autóból így lesz néhány mozdulattal a középkategóriás szedánokat megszégyenítő kényelemű, tágas négyüléses, vagy akár három- illetve kétüléses "furgon". A négyüléses állapot szedános komfortja nem túlzás. Hátul a két szélső ülést 75 milliméteres úton lehet előre-hátra tolni. A háttámlák pedig a szokásos 23 fok helyett a nagyobb kényelemért 29 fokban dőlnek, ahogyan az a felső-közép kategóriában dukálna. Opel meriva – Rugalmas kényelem 2Pedig a Meriva mindössze négy méter hosszú, és csak alig 5 centiméterrel keskenyebb, illetve alacsonyabb mint a “nagy testvér” Zafira. Csomagtartója pedig alaphelyzetben is óriási, 490 liter, a hátsó üléseket kivéve pedig 1300 literre növekszik. A nagy pakolóknak amúgy is tartogat kellemes meglepetést az Opel-újdonság. Nemcsak a nagy raktér, számos polc, háló nyeli el a holmit, de a csomagtartó padozatában akár egy aktatáskát is el lehet rejteni az avatatlan pillantások elől.

Külsőre a Meriva az új Vectra stílusát követi. Erejét pedig az 1,6 literestől 1,8 literig, azaz 75 lóerőtől 125 lóerőig, több benzines és dízelmotor közül választhatja meg a vevő.

A Meriva ma a maga módján úttörőnek számít az Opel modellpalettáján, a jövőben viszont a gyártó kínálatának 40 százalékát már az efféle innovatív járgányok alkotják majd.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik