Gazdaság

Volkswagen Phaeton – Isteni színjáték

Volkswagen Phaeton – Isteni színjáték 1Pheaton a görög mitológia Helios napistenének Ikarushoz hasonlóan szárnyalni képes fia. A Volkswagen az e nevet viselő új típus bevezetésével felül akar emelkedni a népautós hagyományokon.#<# Az eddigi leghatalmasabb és legfényűzőbb, májusban bemutatott VW-limuzin, amely felépítésében és sok szerkezeti elemében szegről végről az Audi A8-as rokona, immár a felsőbb körök meghódítására készül. Erre nem csak a mahagóni belső díszítés, az egyebek között hátmasszázs funkcióval is ellátott, zavarba ejtően sokféleképpen állítható bőrfotelek, az űrtechnikát idéző integrált audioberendezés, telefon, navigációs rendszer, vagy az olyan luxus, mint a villanymotorral záruló csomagtér-fedél gondoskodik, hanem kellően meggyőző érv a 3,2 literes, 6 hengeres vagy V12 hengeres, 6 literes erőmű a maga 420 lóerejével is. A Phaeton-programban azonban a terméknél is fontosabb a koncepciót övező aura, bűvkör. A VW olyan szolgáltatási csomagot, sőt luxus életérzést ad a vevőnek, amelyet a még Ferdinand Piech idejéből származó koncepció megalkotói szerint a konkurensektől nem kaphat meg. A vevőcsalogatás fontos eleme – bizonyára az erős kötödést kialakító “papás szülés” ötlete nyomán -, hogy a Phaeton vevője, akár Magyarországról is, személyesen lehet ott a jármű létrejötténél, a gyártásnál. Ezt megelőzően persze a kiválasztott, csak a luxus limuzin értékesítésére hivatott fényűző márkakereskedésekben, vagy akár a high tech drezdai gyárban bájos hostesz-márkakereskedők közreműködésével, a bőrkárpit színétől a motorig, apró részleteiben maga állíthatja össze, és a plazmaképernyőn virtuálisan meg is nézheti testre szabott Phaetonját.
Volkswagen Phaeton – Isteni színjáték 2Magyarországon sem árulhat minden VW márkakereskedő Phaetont, csak az a néhány kiválasztott, ahol a luxusautó bemutatására alkalmas környezetet képesek megteremteni. A phaetonizmusra azonban a legjellemzőbb mégis az az ultramodern üvegfalú manufaktúra, amelyben az évi alig 30 ezer darab luxus VW-t készítik, nagyrészt kézi munkával. A Phaetont ugyanis Drezda szívében a Zwingerről, a kézművesek utcájáról híres történelmi városrész és egy lakótelep tőszomszédságában gyártják. A nem éppen Bauhaus típusú üvegpalota valójában végszerelde, ahol parkettás teremben, óragyárra emlékeztető közegben, majdnem templomi csendben, fehér overallos “mesterek” komplettírozzák az autót, szerelik össze a mágnes pályán, robottargoncákon érkező karosszériát a motorral, futóművel. A ligetes, parkos környezetben termelő hangtalan szagtalan üzem díszévé vált a városnak. A manufaktúra egyúttal a Phaeton-érzés bizalomerősítő lelke, ahová bármikor, hívatlanul térhet be a nézelődő, majdani vevő mint egy múzeumba, vagy inkább multiplex moziba, hogy megszemlélje, ellenőrizze, miként készül csúcstechnikával, de egyedileg a legnagyobb Volkswagen. A luxuskocsihoz illő átadási ceremóniát is itt ejtik meg, ahonnan a vevő a kocsi egész élettartamára szóló mobilitás garanciával távozhat.

Mindezzel a VW nem titkolt célja: elhódítani a konkurenciától a luxuskocsik évi 200-250 ezer darabos piacának egytizedét.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik