Gazdaság

BMW F 650 CS – Fütyül a hagyományokra

Jól húz a BMW. Tavaly a világszerte eladott 95,3 ezer motorkerékpárral, 17,3 százalékos emelkedéssel, megint rekordot döntött a kétkerekű divízió.#<# A BMW motorkerékpárok történetében ez már zsinórban a kilencedik rekordév, miközben a forgalom átlépte az 1 milliárd eurót. “A siker a modellpolitikában, valamint a csúcstechnikában rejlik” – állítja Marco von Maltzan, a BMW motordivíziójának elnöke, aki különösen büszke a motorjaiknál alkalmazott integral ABS fékrendszerre, ami szerinte “tényleg nagy dobás” volt a piacon. A 78 éves tradíciójával hódító kék-fehér – eredetileg repülőgép-propellerről mintázott logójú – bajor márka idei sztárja az új boxer, az F 650 CS. Az 1993 őszén bevezetett új egyhengeres F 650 sorozat sokkal járult hozzá az eladási rekordokhoz: a BMW berlini gyára 2001 nyaráig több mint 30 ezer darabot gyártott az előd F 650 GS-ből és az F 650 GS Dakarból. BMW F 650 CS – Fütyül a hagyományokra 1A hagyományokra fütyülő F 650 CS formáját, színeit és műszaki koncepcióját tekintve furcsa újdonság. (Az “F” rövidítés a funduro mozaikszóra utal, s afféle túra-aszfaltterepjárót jelez.) A 2000 tavaszán piacra került F-sorozat idei szülötte kívül-belül megújult. A modellel új vásárlókat és célcsoportokat kíván meghódítani a BMW, ezért a futurisztikus design. A masina “városi motorként” egyaránt alkalmas arra, hogy munkába, egyetemre vagy szórakozni szállítsa tulajdonosát, de gyenge terepen is megállja a helyét. A központi borításában kialakított újszerű tárolórekeszben remekül elférnek a hétköznapi használat kellékei. Endurós jellege ellenére a mindössze 78 centiméteres ülésmagasságának köszönhetően meglovagolása kis termetű motorosok számára sem jelent akadályt.

Ami a lényeget illeti, az F 650 CS egyhengeres, vízhűtéses 4 szelepes motorja digitális motorelektronikával és szabályozott katalizátorral készül. Percenkénti 6800 fordulaton adja le 37 kilowatt (50 lóerő) teljesítményét, és 5500-as fordulaton mozgósítja a 60-ról 62 Newtonméterre nőtt maximális forgatónyomatékát. Igazi különlegessége azonban leghátul található: az egykarú lengővilla fogasszíjas hajtással világújdonságnak számít a motorkerékpár-gyártásban.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik