Gazdaság

Reklám a bevásárlókocsin – Törzsvásárlók célkeresztben

Vásárlói kártyák használatával a szupermarketek vásárlói a polcokon olvasható áraknál olcsóbban juthatnak bizonyos termékekhez.#<# Ez a vevőnek megtakarítást, az üzleteknek pedig forgalomnövekedést jelent. A kártyarendszerek azonban önmagukban nem működnek elég hatékonyan - állítják a Salt Lake City-beli Klever Marketing Inc. fejlesztői, akik hamarosan mobil hirdetési eszközként alkalmazzák a törzsvásárlói kártyákkal a fogyasztókról nyerhető információkat. Reklám a bevásárlókocsin – Törzsvásárlók célkeresztben 1A cég Klever-Kartnak elnevezett rendszerében a bevásárlókocsira egy miniszámítógéphez tartozó LCD-kijelzőt rögzítenek. A komputer egy vezeték nélküli hálózat része, amely, amint a kocsi a vásárló kezébe kerül, a fekete-fehér képernyőn az üzlet polcain elhelyezett termékek módszeres hirdetésébe kezd. Az automatikusan futó program csak akkor szakad meg, amikor a vevő túl közel kerül egy-egy áruval megrakott pulthoz. Mivel a “fedélzeti” komputer rádióösszeköttetésben áll a polcokon elhelyezett speciális reklámokkal, az úgynevezett “trigger” egységekkel, a kijelző a kritikus távolságon belül a közelben lévő akciós áru népszerűsítésébe kezd.

A Klever-Kart további szolgáltatásokat is nyújt. Képes például megadni egy, az adott üzletből származó élelmiszer összetételét, sőt, akár recepteket is ajánl elkészítéséhez. Aki pedig ennél többre kíváncsi és vásárlás közben mobilinternetezésre vágyik, annak sem kell maroktelefonjáért nyúlnia: a mozgó terminálba épített menü segítségével a bevásárlással és főleg a termékekkel kapcsolatos tudnivalók az internetről is beszerezhetők.

A Klever-Kart azonban nem csak a felsoroltak miatt számíthat fényes jövőre. A kocsin lévő komputert ugyanis kártyaleolvasóval is kiegészítették; a kártyák lehúzásával pedig az éppen aktuális akcióban felhasználható pontok, bónuszok, kuponok vagy kreditek mennyiségén kívül egyéb, az ügyfélre jellemző, személyes jellegű adatok is megismerhetők.

A törzsvásárlói rendszerekben akarva-akaratlan a fogyasztói szokásokról is lajstrom készül. Az üzemeltető szerverén nemcsak az rögzül, hogy hol, mikor és mit vásárol az adott ügyfél, hanem az is, hogy mennyiért. Ezek az adatok pedig – vélik a Klever Marketing szakemberei – valóságos aranybányának számítanak. Igaz ugyan, hogy ezt a kincset egyelőre még nem sokan dolgozzák fel, a kártyaolvasóval ellátott új rendszer azonban képes erre. Mindez természetesen csupán a Klever-Kart kártyájával rendelkező vásárlókra érvényes, az intelligens bevásárlókocsit üzemeltető szupermarketekben egyébként szintén elfogadott kártyákra nem. A rendszert az idén nyárra a Big Y üzletlánc 43 egységében helyezik üzembe, egyelőre a személyre szabott reklámozást lehetővé tévő Klever-Kart kártyák nélkül.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik