Gazdaság

Toyota ES3 – Takarékos kicsike

A Toyota Motors a tokiói autószalonon mutatta be annak a kisautónak a prototípusát, amely a pletykák szerint alapja lehet a francia PSA-csoporttal közös kooperációs programnak.#<# Ezen együttműködés keretében várhatóan a Toyota, a Peugeot és a Citroën közös padlólemezen, bár külsőre eltérő kiskocsi-modelleket készít majd. A Toyotánál sajtóértesülések szerint a program évi 300 ezer kisautó gyártását jelentené, bár ezt egyelőre a titkolózó japán cégnél nem erősítették meg. E gyártás helyszínéül pályázik - több lengyel és cseh várossal egyetemben - Tatabánya és Gyöngyös is. Toyota ES3 – Takarékos kicsike 1Az egyelőre ES3 névre keresztelt, a közeljövőben gyártószalagra kerülő csöppség első pillantásra a Yaris utódának tűnik. Belső tulajdonságai alapján, kisebb környezetkárosításával és fogyasztásával, nagyobb arányú reciklálhatóságával azonban túltesz minden elődjén.

A 700 kilogrammos önsúlyú, áramvonalas testű autócska 1,4 literes közvetlen befecskendezéses turbó-dízelmotorja száz kilométeren megelégszik mindössze 2,7 liter gázolajjal. Eközben pedig már az Euro IV károsanyag-kibocsátási normát teljesíti. A takarékos üzemhez hozzájárul a Stop & Go rendszer, azaz a közlekedési lámpánál, vagy a dugóban működésbe lépő motorleállító, amely ha kell, azonnal újra is indít. A Toyota hibridautójánál, a Priusnál bevált fékenergia-hasznosító technikával az ES3 fékezés közben tölti az akkumulátorát.

Bár egyelőre azt nem tudni, pontosan mikor kezdődik a gyártása – azaz mit jelent a “közeljövő” -, a mérnökök már az ES3 ártalmatlanítását is megoldották.

Ebben nagy szerepet kapott az élővilág. A gusztusos jármű ugyanis jelentős részben (mikro)biológiai folyamatok során lebomló, az édesburgonya keményítőjéből elállított műanyagokból készül.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik