Gazdaság

Névnapi szorzó

A Supershop vásárlói két kártya közül választhatnak: a csupán hűségpontjaikat csipen gyűjtő, valamint az ugyanígy működő, ám emellett bankkártyaként is funkcionáló Supershop Maestro közül. Az előbbiből máris több tízezret adtak át, az utóbbiaknál még tart az első igénylések kiértékelése. Jelenleg mindkettőhöz ingyen lehet hozzájutni, az utóbbi a K&H Cirrus Maestro kártyájával megegyező kondíciók szerint működik. A kártyák csipje pénzügyi funkciót nem végez, ám nyilvántartja a személyi adatokat és emellett több pénztárca is megfér rajta. Egyelőre csupán egyet használnak – a pontokat tartják rajta számon -, de újabb funkció hozzárendelését is tervezik. Vállalatok étkezési hozzájárulását lehetne ezeken állomásoztatni, ami újabb jelentős ügyfélkört hozna a Supershopnak, a vállalatok pedig megspórolhatnák az étkezési jegyek nyomtatási költségét. (Erre egyébként már van – nem supershopos – példa, a Sony Magyarország dolgozói csipkártyán kapják az étkezési hozzájárulást.)

A programban részt vevő cégek egymás között a vásárlás után kiadott, illetve a náluk beváltott pontokat klíringelik. Valamennyi tranzakciót nyilvántartják az ügyfél csipjén, a rendszer központjában, sőt, a vevőt kiszolgáló bolti terminálon is, ami egyúttal akciók szervezésére is alkalmat ad. A rendszerben ugyanis extra pontok kaphatók – az ügyfél névnapi, születésnapi, nőnapi vagy egyéb alkalmakkor történő megajándékozása mellett – adott boltban, adott időszakban, adott árura. Ez pedig rugalmas, akár terminálonkénti programozást igényel. Elérhető például, hogy a csúcsidőszaki forgalmat a boltok “terítsék”, azaz bónuszban részesítsék a legforgalmasabb időszakon kívül vásárlókat, vagy azoknak egy csoportját, mondjuk a nyugdíjasokat.

A Supershop eddigi befektetései megközelítik az egymilliárd forintot.Tervei szerint a Supershop a két típusból az idén összesen több százezer kártyát bocsát ki, sőt, igazából azt remélik, hogy az év végére elérik az egymillió darabot. –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik