Kisteljesítményű autószereldéből méretes sebességváltó- és motorgyár-komplexummá terebélyesedik a szentgotthárdi Opel bázis. A 2001-ben induló személyautó-sebességváltó üzem mellett a volt festőrészlegben további 31,4 millió dolláros (7,5 milliárd forintos) beruházással egy másik, haszonjárművekhez használatos sebességváltókat gyártó részleget is létesít kooperációban az Opel.
Az Opel Hungary és a General Motorshoz tartozó Allison Transmission megállapodása szerint a régi festőüzemet évi csaknem 19 ezer darab sebességváltót előállító szereldévé alakítják át, ahol autóbuszokhoz és teherautókhoz nagyteljesítményű automata sebességváltókat készítenek majd 2000 júniusától. Az új 5300 négyzetméteres üzemben az Allison 1991-ben bevezetett World Transmisson sebességváltójának MD változatát állítják majd elő. Ezeket elsősorban városi és turistabuszokon, tűzoltó- és üdítőitalszállító-kocsikon használják. A magyarországi Allison váltókat európai és délkelet-ázsiai piacokra szánják.
A korábban Astrákat, utóbb 4 ezer Vectrát előállító szereldében már az idén megkezdődik a 28 milliárd forintos beruházással megvalósuló sebességváltó-gyártósor kialakítása. 2000 vége felé kezdődik a próbagyártás, az üzemszerű termelés pedig várhatóan 2001 közepén indul be, két műszakos munkarenddel. Az évi negyedmillió darabos kapacitású üzem elsősorban kisebb személyautókhoz való fokozatnélküli váltóműveket készít majd. A szengotthárdi bázisba eddig – a létesítendő személyautó-sebességváltógyárat is beleszámolva – mintegy egymilliárd márkát fektetett be a GM. Tavaly autó-, erőforrás- és hengerfej-gyártással mintegy negyedmilliárd márka adózott eredményt ért el. A 460 ezer darabos éves kapacitású, jelenleg 80 százalékos kihasználtsággal működő hengerfejüzemben a tavalyi 266 ezer darab után az idén mintegy 360 ezer hengerfejet állítanak elő. A szintén 460 ezer darabra méretezett motorgyár azonban – immár a negyedik műszak bevezetésével, hét napos munkahéttel – 530 ezer erőforrás elkészítését irányozta elő 1999-re. –