Gazdaság

MAGYAR KÖNYVKLUB – Boltokban is

A Magyar Könyvklub nemrégiben 10 százalékos üzletrészt szerzett a Bibliofil Kft.-ben, amely 31 könyvesboltot üzemeltet. Ezekben állít fel a jövőben franchise-szerű saját részleget ajánlatából a klub. A Magyar Könyvklub igazgatója, Révai Gábor szerint a cél a több lábon állás. A hazai könyvpiacon folyamatossá vált radikális példányszámcsökkenést – a művek számának változatlan, lassú növekedése mellett – nem kompenzálhatják áremeléssel, ezért az egy példányra eső költségemelkedést orvosolandó, hagyományos csatornákon, azaz bolthálózatban is próbálkoznak az értékesítéssel, megtartva persze a csomagküldést is. Profiljuknak megfelelően változatlanul klubtagokban gondolkodnak, de minden bolti vásárló egyben a tagjaik számát gyarapítja: megkapja rendszeres katalógusaikat és kedvezményeiket.

Az immár magyar kézben lévő Könyvklub korábbi tulajdonosa, a német Bertelsmann tagtoborzó akcióira évente többször is hatalmas összegeket költött, ezek az “ajándékon vett” új tagok azonban nem maradtak hűségesek, azaz nem feltétlenül rendeltek a későbbiekben. A tulajdonszerzés a Bibliofilben egyben üzletpolitikai váltást is jelent, a klubvezetés reményei szerint a boltokban “szerzett” könyvvásárlókból lett tíz tag közül kilencen visszatérők lesznek, azaz hiteles, gyakorló tagokká válnak, s így bővülhet a mintegy 400 ezer tagot számláló klub. –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik