A vájt fülűek tudják, milyen andalító “muizsikája”, bársonysima járása van egy 6 hengeres motornak. Olyannyira, hogy az arisztokratikus felső kategóriákban a vevő, ha teheti, nem is elégszik meg a mindennapos négyhengeressel. A bemutatott elegáns németországi – alapáron is tízmillió forintot közelítő, illetve felülmúló – V6-osok igényességet, kényelmet és biztonságot is ígérnek.
Nagy reményekkel, de a formaváltás miatt bizonyára némi szorongással indította útjára két évvel ezelőtt az Audi felsőközép-kategóriás A6-osát. A klasszikus formájú Audi 100 vonalait kis változtatással megőrző első generációs modell után a friss konstrukció bizarr farkiképzése szokatlan újhullámos jelleget adott az ingolstadti telivérnek. (A “100-as” nemzedékeket is beszámítva, immár az ötödik generáció ez az A6-os.) Megjelenésével lecserélték a motorpalettán a korábbi 2,6 literest, amelyet az összehasonlításban is szereplő 2,4 literes, V, 6 hengeres, 165 lóerős követett. Az A6-nak magyar “szíve” van, hiszen erőforrásai Győrben készülnek.
A prémium kategóriájú Audi A6 nem lesz tömegautó Magyarországon. A legkisebb alapváltozatútól a kombi Avantig összesen 210 darabot akarnak itthon eladni. (A konkurens Omegából a tavalyi 106 után az idén mintegy 80-at szeretnének értékesíteni.)
A négykarikás népszerűségében nagy szerepet játszik egyebek között a felszereltség. Alapárért jár például a 2,4 literes A6-ban (akárcsak az Opel Omega V6 2,5-ben) a vezetőinformációs rendszer, a kétoldali légzsák, illetve a két oldallégzsák, az automatikus klíma. Szintén szériafelszerelés az elektronikus kipörgésgátló, s az elektromosan (magasságban is) állítható vezetőülés.
A híres Opel Rekordot 1986-tól követő Omega bemutatkozásakor az év autója lett. Az első Omega-nemzedékből Európában 960 ezret adtak el; az 1994-től következő Omega B-ből pedig 600 ezer készült Rüsselsheimben. A kocsi sikerét mutatja, hogy tavaly Nyugat-Európában – mintegy 74 ezer darabbal – 9 százalékos piaci részesedést és a rangsorban ötödik helyet mondhatott magáénak kategóriájában.
Az Opel szeptemberben, a frankfurti szalonon tárta a világ elé a 2000-re 300 millió márkás “beruházással” tovább tökéletesített zászlóshajót. Az Omega 8 ezernyi szerkezeti eleméből 3 ezret átterveztek vagy módosítottak. Érdekessége a finomított “önstabilizáló” futómű és a “kitatarozott” belső tér. Újdonság a bővített motorválaszték, amelyben 4, 6 és 8 hengereseket is találni. A két véglet: a 2,2 literes, hengerenként 4 szelepes erőforrás, illetve az 5,7 literes, V8-as, 300 lóerős izompacsirta. Emellett két V6-ossal (2,5 és 3,0 liter), valamint két dízel erőforrással is készül az Omega. S ami még benne van: aktív fejtámla az első üléseken, légminőség-érzékelő, amely magától kapcsol át belső levegőkeringtetésre, ha benzin- vagy gázolajbűz érkezik a szellőzőrendszeren át a külvilágból. A kényelmet alapárért szolgálja az automatikus, oldalanként külön beállítható klímaberendezés.
Az A6-ot egyebek között az Omegájával is összevetette a német Auto Motor und Sport. Az elérhető 500-ból mindössze 8 ponttal értékelte jobbnak az A6-ot – elsősorban az Omega magas fogyasztása miatt. Az Opel javára írta a hatásos belső komfortot és a helykínálatot; ehhez Magyarországon a vonzóbb árat is hozzátehetjük. –