Gazdaság

TV2 ÉS RTL KLUB – A többié a resztli

Az RTL Klub az idén a televíziós reklámpiac 45 százalékának megszerzését tervezi, s számításai szerint bevétele ebben az évben már meghaladta a TV2-ét. Utóbbi viszont azzal számol, hogy piaci részesedése legalább 2 százalékponttal felülmúlja fő versenytársáét. Ezek a prognózisok, kalkulációk azt jelzik, hogy a nagy kereskedelmi tévék az év eleji várakozásoknál nagyobb szeletet hasítanak ki maguknak a reklámtortából, s a piac többi szereplőjének – köztük a harmadik földi sugárzású csatornát birtokló MTV-nek – szűk 10 százaléknyi hányadon kell osztoznia a korábban várt mintegy 20 százalék helyett.

A TV2 tavaly 10 milliárd 444 millió forint árbevételt ért el – derül ki a Fővárosi Bíróság Cégbíróságán hozzáférhető iratokból. A reklámbevétel ennek 92,2 százaléka, azaz 9 milliárd 626 millió forint volt. Az RTL Klub tavalyi árbevétele – magától a társaságtól származó információ szerint – 8 milliárd 974 milliót tett ki. A fő versenytársnál érvényes arányokkal becsülve, a reklámbevétel itt 8,2 milliárd forint körülire tehető. A TV2 tavalyi üzleti jelentésében közel 40 százalékra becsülte saját reklámpiaci részesedését. Ennek figyelembevételével az RTL Klub súlya 34 százalék körül lehetett. Ezek a számok közel esnek az AGB Hungary által a piaci arányokról az év elején adott becsléshez (Figyelő, 1999/6. szám), s az egyes csatornák valós bevételei lényegében megfelelnek a lapunkban korábban közölteknek (Figyelő, 1999/19. szám).

“Az RTL Klub várakozása szerint az idén a televíziókhoz ténylegesen befolyó nettó reklámbevétel összesen 33 milliárd forint körül lesz” – közölte Dirk Gerkens vezérigazgató-helyettes. Pócsik Ilona, a TV2 kereskedelmi igazgatója kevesebbre, szponzoráció nélkül kalkulálva 28-29 milliárd forintnyi teljes reklámbevételre számít. –

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik