Megsajnálva az inkompatíbilis mobiltelefon-technológiákba belefáradt üzleti ügyfeleket és világutazókat, Advance néven szolgáltatási szövetségre lépett a nemzetközi telekommunikációs ipar két nagyágyúja, az AT&T és a British Telecom (BT). Amerika és Nagy-Britannia e két hatalmas távközlési cége már tavaly megegyezett egy 10 milliárd dolláros, a multinacionális társaságoknak hang- és adatszolgáltatást nyújtó vegyes vállalat létrehozásáról, a mostani együttműködés ennek folytatása.
A pénzügyi paramétereket egyelőre nem hozták nyilvánosságra, ám a londoni és a New York-i tőzsde ennek ellenére jelentős árfolyam-emelkedéssel reagált az Advance megszületésének hírére. Az AT&T és a BT a világ 17 országában 41 millió ügyfélnek kínál mobilszolgáltatást. A szövetség keretében az egyes részlegek megmaradnak saját anyavállalatuk szárnyai alatt, viszont kölcsönösen igénybe veszik egymás hálózatait a hívások továbbításához, egyesítik a beszerzésekre és egyéb beruházásokra szánt forrásaikat, továbbá közös termékekkel és szolgáltatási csomagokkal fognak előállni.
Elemzők szerint az AT&T és a BT vállalkozása sikerre van ítélve, hiszen arról szól, hogy az ügyfelek az egyesített hálózaton keresztül gyakorlatilag bárhonnan bárhová telefonálhassanak. –