Győri motorgyárának további bővítéséről tárgyal az Audi a magyar kormánnyal, a gazdasági és a pénzügyi tárcával. Peter Abele, az ingolstadti anyavállalat pénzügyekért felelős igazgatósági tagja Salzburgban elmondta, hogy új beruházást terveznek az Audi legnagyobb Németországon kívüli gyártóbázisán, s a gyártmánypalettát is gazdagítanák.
A kapacitás további felsrófolásához mindenképpen építeni kellene, hiszen a megnövekedett igények miatt már jelenleg is három műszakban termel, csúcsra jár a győri üzem. A járműszereldében heti 7 napos, a motorgyártásban az egyes gyártási egységeknél 5, 6, illetve 7 napos a termelés. A gyártmányskálára jellemző, hogy a négykarikás márka csaknem teljes motorpalettáját a Rába-parti bázison készítik – a dízelekből például csak egyetlen erőforrás, a négyhengeres nem magyar. A korábbi tervek explicit módon tartalmazták viszont, hogy ezt az 1,9 literes dízelmotort nem akarják Győrben előállítani. Hogy most esetleg erre is sor kerülhet, vagy más új konstrukciójú erőforrások gyártása kezdődhetne a teljesen újonnan építendő gyártócsarnokban, a tekintetben egyelőre titkolóznak az illetékesek. Lőre Péter, az Audi Hungária kommunikációs vezetője szerint a győri gyár nem akarja elkötelezni magát sem kizárólag a benzines, sem a dízelmotorok gyártása mellett. Egyelőre csak annyi bizonyos, hogy az idén az előzetesen tervezett egymillió erőforrásnál többet, csaknem 1,1 millió darabot készítenek majd.
A bővítés elsősorban azon múlik, hogy megkapja-e az Audi a remélt támogatásokat, elsősorban adókedvezményeket. Erre utal, hogy a gazdasági mellett a pénzügyi tárca a másik tárgyalófél. Az álláspontok tisztázása sürgős, hiszen az anyavállalat felügyelőbizottsága decemberben akarja napirendre tűzni a fejlesztési tervet. Ha igent mond, akkor Európa második legnagyobb motorszereldéjévé léphet elő az Audi Hungária Motor Kft. termelőbázisa a szintén a Volkswagen-csoporthoz tartozó salzgitteri gyár mögött. A német társaság 1999 júliusáig 1,2 milliárd márkát fektetett be a győri Audi Hungáriába, ahol a motorgyártás mellett tavaly megkezdődött az Audi TT sportkocsik összeszerelése is, amelyekből 50 ezer darab az éves penzum. A beruházási összegben információnk szerint 30 százaléknyi magyar állami támogatás volt. –