Gazdaság

BMW M5 KONTRA MERCEDES E55 AMG – Családias aszfaltszaggatók

Ha valaki azt gondolná, hogy Magyarországon még nincs keletje az álomautóknak, az téved. Még akkor is, ha a kis darabszámok miatt meglehetősen változékonynak tűnik a piac.

Az 1995-től piacon lévő, immár negyedik igenerációs 5-ös sorozatú BMW-nek tavaly októberben mutatták be a M5 jelű sportváltozatát, amely az év vége óta kapható nálunk. A kategóriában az Európai Unióban átlagosan 23 százalékos részesedéssel piacvezető Mercedes második “E” generációja négy éve lépett porondra, azóta egymillió példányt gyártottak belőle; a márka kibocsátásának több mint harmadát adja a legnépszerűbb csillagos típus. Az E55 AMG változatot tavaly kezdték árusítani. (A római autóshow-n már kiállították a némileg kozmetikázott új “E”-t is, az ahhoz tartozó AMG-változat piaci megjelenése pedig ősztől várható.)

A BMW M5 több mint 27,5 millió forintos (valamivel 128 ezer márka fölötti), s a Mercedes E 55 szintén tekintélyes, 25,8 millió forintos bruttó alapára csak a nagyon tehetősek számára megfizethető, mégis mindkettőből vásároltak itthon is néhányat. A magas árért cserébe persze csodát kap a vevő. A Merci 354 lőerős turbómotorja, illetve a BMW 400 lóereje olyan utazási élményt képes nyújtani, ami közelebb áll a Forma-1-es versenyautóhoz, mint a családi limuzinhoz. A német Auto Test und Tuning mégsem hatódott meg a nagyságoktól és összehasonlító tesztjében mindent egybevetve a bajor óriást találta jobbnak – na persze nem nagyságrendekkel, hanem a lehetséges 600-ból mindössze 6 ponttal. Hogy mi a markáns különbség a két aszfaltszaggató használati értéke között, azt földi halandó számra csak a számok mutatják. A minősítés szerint azonban a hengerenként 4 szelepes, 46 lóerőnyi plusszal repített bajor táltos “harapósabb”, dinamikusabb, a Mercedes viszont árnyalatnyival több utazási komfortot nyújt. –

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik