Gazdaság

POLO KONTRA YARIS – Mint két tojás

A pezsdülő magyarországi autópiac már több mint egyharmadát uraló kisautó szegmensben egyre őrültebb a küzdelem, miközben a kocsik - a tojás formát megcélozva - mind jobban hasonlítanak.

Sajátos mini Golfként indította a Polót a hetvenes évek végén a második legkeresettebb magyarországi márka gyártója, a Volkswagen, s a kisautó immár harmadik generációja nem csak Európában, hanem nálunk is a kategória meghatározója. A jelenlegi változatot 1994-ban kezdték el gyártani. A VW e téren is meg tudta őrizni az évtizedek óta a kiváló minőséggel összekapcsolt imázsát, így kicsiben is magas mércét állított a konkurenseknek.

A minőségnek persze ára van, a német MOT autósszaklap értékelése szerint – egyebek között a Polót és a Toyota Yarist tesztelve – ár/érték arányban már nem a legjobb a kis VW, amely ráadásul némiképp “régi sütetűnek” is tűnik. Mégis, a Polo-család 1,4 jelű tagja kellemes érzéssel tölti el a benne utazót: remek ülésével, kiváló testhelyzettel, megbízható motorjával változatlanul példaadó. Ami pedig az árat illeti, az valóban nem alacsony, igaz, a tesztben szereplő csúcsfelszereltségű “Highline” változatot Magyarországon nem is forgalmazzák. Az itthon kapható Polók közül az 1,4 literesből a legextrább változatnak a Polo 60 Comfort Trend számít, ebből az ötajtós ára 2 millió 418 ezer forint.

Ezzel éppenséggel még olcsóbb is a japán riválisnál. A MOT tesztjében szereplő, jobban felszerelt, Sol változatú Yaris 2 millió 580 ezer forint, ABS-szel pedig 2 millió 705 ezer forintba kerül. A Toyota Yaris a japán márka ugyancsak majd’ két évtizedes Starlet típusának utódjaként ismert. Idei modell, hiszen januártól kezdték gyártani, nemzetközi – egyben magyarországi – piacra lépését pedig ez év áprilisára időzítették. Technikai megoldásaiban, például a hengerenként négyszelepes, fokozatmentesen változó vezérlésű motorjával, újhullámos “mindentudó” monitorjával igazi műszaki csemege. A MOT szerint variálhatóságban, tartósságban, fékben, kivitelben nyomába sem ér a konkurencia a Yarisnak, csakúgy, mint a kilométerköltségben és a garanciaidőben. A MOT értékelése szerint a Yaris végül – igaz, mindössze 16 ponttal – veri a Polót, ami német szakújságban nagy dolognak számít. –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik