Eladta magyar bolthálózatát az osztrák Julius Meinl; a vevő a belga Louis Delhaize-csoport egyik szakmai befektetője. A vevő cég a Profi elnevezésű boltjairól ismerhető, s legalább akkora tapasztalata van az élelmiszer-kiskereskedelemben, mint a Meinlnek.
Az osztrák nagyvállalat egy hónap híján egy ével ezelőtt adta el anyaországi több mint 320 üzletből álló hálózatát a Penny Marketek gazdájának, a német Rewe-csoportnak. A Meinl vezetése akkor még azt bizonygatta, hogy az osztrák bolthálózat eladása pusztán az eddigi befektetések készpénzre váltása volt, a közép- és kelet-európai térségben viszont tovább kíván terjeszkedni.
Magyarországon a cég az évek során 176 üzletből álló láncot hozott létre, amelyet tavalyi hírek szerint még 210-tagúra kívánt bővíteni. A hazai hálózat a jelek szerint jövedelmező volt, s a múlt évben 5,1 milliárd schilling árbevételt ért el. A belga vevő állítólag 2,5 milliárd schillinget kínált a magyar Meinl-boltokért, s a hírek szerint az aláírt adásvételi szerződés nagyjából ilyen árat tartalmaz.
A vevő magyarországi tervei egyelőre még nem ismertek, szeptemberre készül el az üzleti stratégia, amelyet követve kezdi el tevékenységét a Delhaize. Addig a Meinl-üzletek megtartják nevüket, sőt az sem elképzelhetetlen, hogy hosszabb távon még a “Csemege” névelem is megmarad.
Csehországból is vissza akar vonulni a Julius Meinl International. Az osztrák Profil című lap úgy tudja: a Csehországban tavaly év végén 109 üzlettel jelen lévő Julius Meinl arra vár, hogy egy kedvező ajánlatot adó vevő jelentkezzen bolthálózatára. Elképzelhető, hogy ez a Billa lesz, amely már Ausztriában is átvett számos Meinl-üzletet. Romániában viszont a Julius Meinl terjeszkedni szeretne, terveiben öt év alatt 100 egységből álló bolthálózat kialakítása szerepel. –