A Renault és az Iveco részvételével még július első felében megalakul az Ikarus Bus Rt. – jelentette be Széles Gábor, az Ikarus Rt. elnöke. Az új, 26 millió dolláros (6,3 milliárd forintos) alaptőkéjű társaságban a külföldi tulajdonosok alapította Iris Bus 58 százalékos, az Ikarus Rt. pedig 42 százalékos tulajdonhoz jut. Az Ikarus anyacég két leányvállalatát, az Egyedi Busz Rt.-t és az Alba Busz Rt.-t viszi az új társaságba, amiért 60 millió dollárt, azon belül 45 millió dollárnyi készpénzt kap az Iris Bustól.
A tevékenységét ténylegesen szeptemberben megkezdő társaság évente 1,5-2,0 ezer busz gyártását tervezi. Széles Gábor kiemelte: az Ikarus hamarosan bemutatja saját fejlesztésű személygépkocsiját, egy 1600 köbcentis motorral felszerelt, Wagon R típusú egyterűt. A várhatóan 2 millió forint alatti árral piacra kerülő autót ősszel kezdik el gyártani. A tervek között szerepel egy amerikai, vagy egy európai autógyártóval kötendő megállapodás, amelynek nyomán 1,0-1,5 milliárd forintos alaptőkével közös vállalatot hoznának létre az új autó gyártására. Széles Gábor szerint az Iris Bus számára elsősorban az Ikarus orosz piacon elfoglalt pozíciója volt vonzó. A két volt Ikarus leányvállalatnál nem számít létszámcsökkentésre, sőt, emelkedhet majd az alkalmazottak létszáma, mivel az Iris Bus által évente gyártott 8 ezer autóbuszhoz az Ikarus Bus Rt. várhatóan részegységeket fog beszállítani. A Renault és az Iveco technológiai beruházásokat is tervez a mátyásföldi, illetve a székesfehérvári üzemben.
Az Ikarus Rt. idei üzleti terve 42 milliárd forintos árbevétel mellett szerény mértékű nyereséget irányoz elő. Széles Gábor közölte: az Ikarus márkanév a jövőben is megmarad, és az Ikarus 200-as, 300-as, illetve 400-as modelljeinek know-how-ját apportként bevitték az új társaságba. –