Gazdaság

POSTABANK – Új arculattal

Végleg búcsút int a macinak a Postabank, amelynek mai vezetése ezzel is jelezni kívánja a hitelintézet arculatváltását. Az új, a korábbinál lényegesen egyszerűbb logó (kék alapszínű körben egy jobbra mutató sárga háromszög) a hitelintézetnek az új termékek fokozatos bevezetése melletti elkötelezettségét kívánja megjeleníteni.

A menedzsment a jövőben megváltozott szerepet szán brókercégének is. A korábban jelentős állampapír-jövedelemből élő Postabank Értékpapír Rt. ezentúl – a bankcsoport szerves részeként – olyan tevékenységekre koncentrál majd, mint például a vagyonkezelés, a corporate finance. Az állampapírügyletek pedig átszállnak a bank treasury részlegére. A megújult üzleti filozófia eztán nem a mindenáron való növekedést, hanem a jövedelmezőséget állítja előtérbe. A még rendezetlen ügyek közé tartozó sajtóportfólió sorsáról szóló döntés várhatóan áthúzódik a nyárra, egyebek mellett a kérdéskörben még nem tisztázott kereszttulajdonlások következtében.

Az arculatváltástól a bank vezetése azt is reméli, hogy ezáltal több ügyfél dönt majd a Postabank mellett. A folyószámlák száma ugyan már eddig is nőtt – a korábbi 350 ezerről 20-30 ezerrel -, ez azonban nem jelent ugyanennyi új szerződőt. Stabilnak mondható a Postabank betétszámlakönyv-állománya is, amely átlagosan 18 milliárd forintra rúg, ám maga a konstrukció Auth Henrik vezérigazgató szerint korszerűsítést igényel.

A sárga-kék logót – amelynek bevezetési költségei a 100 millió forintot is elérhetik – a Postabanknál egyelőre még csak a napokban piacra kerülő új betéti konstrukciók nyomtatványain szerepeltetik, valamint a fiókok kültéri felületeit egységesítik az Auth Attila tervei szerint készült emblémával. (A meghívásos tenderen befutóként szereplő grafikus csupán névrokona Auth Henriknek, egyébként a bank korábbi logóját is ő tervezte.) A többi banki termékhez kapcsolódóan csak akkor kerülnek elő az új jelzéssel ellátott papírok, ha a régiek már elfogytak. –

Ajánlott videó

Olvasói sztorik