Visszaesésről adott számot a Pick-csoport a tavalyi évhez képest. Ezen belül az anyavállalat jónak mondható teljesítményt mutatott fel, a Ringánál radikálisan csökkent az eredmény, a Szegedi Paprika pedig tényleges veszteségről számolt be. A csoport árbevételét tekintve mind az export, mind a belföldi értékesítés kisebb volt, mint egy évvel korábban. A kivitelnél az orosz piac kiesése volt a fő negatívum, ez leginkább a Ringán keresztül érintette a csoportot, s az eladások lezuhanását a korábbi piacok (Lengyelország, Spanyolország és Olaszország) erősítésével, illetve újabbak (Bulgária, Kanári-szigetek és Dél-Korea) bevonásával is csak részben lehetett kompenzálni. Az anyavállalat ezzel szemben 27 százalékkal tudta növelni külföldi értékesítését. Dinamikus árbevétel-bővülést ért el a CEFTA-piacokon, csekélyebb mértékűt Ausztriában és Németországban – ez utóbbin azonban maga a bázis sem volt igazán magas, az értékesítés tavalyi újjászervezése miatt. A magyarországi eladások kapcsán a csoport és az anyacég egyaránt csökkenésről számolt be. A húsipari defláció hatása alól csak a minőségi szalámi termékek mentesültek, a hentesáruk és a húsok piacán a Picknek is csökkentenie kellett árait. Összességében a csoport 10,8 milliárd forintos árbevétele 2,2 százalékkal elmaradt a bázisértéktől.
A vállalat bruttó fedezeti mutatója javult, hiszen az értékesítés közvetlen költségei az árbevételnél nagyobb mértékben csökkentek. A kiadásokon belül a közvetett költségek viszont 18 százalékkal emelkedtek; a legkevésbé – 6 százalékkal – az igazgatási kiadások növekedtek.
A csoportszinten 573 millió forintos üzemi eredmény 2,5 százalékkal kisebb a tavalyi első negyedévinél. Mindenképpen kiválónak számít viszont az anyavállalat ezen mutatójának 25 százalékos növekedése. Az adózás előtti eredmény 639 millió forint – itt nem volt olyan nagy a visszaesés, mint a pénzügyi műveletek eredményénél. A Pick önmagában 3 százalékkal javította adózás előtti (nem konszolidált) profitját.
A társaságnak a gyorsjelentésben közölt helyzetértékelése szerint az első három hónap adataiból a húsipari trendek és a szezonalitás miatt nem lehet messzemenő következtetéseket levonni az egész éves nyereség alakulására vonatkozóan. –
*Magyar számviteli elvek szerint konszolidált
FŐBB MUTATÓK | 1998. III. 31. | 1999. III. 31. |
(ezer forint) | ||
Saját tőke | 20 147 993 | 22 912 550 |
Jegyzett tőke | 3 075 000 | 3 082 294 |
Tőketartalék | 8 185 795 | 8 286 270 |
Eredménytartalék | 6 733 495 | 8 915 819 |
Belf. ért. árbevétele | 6 353 458 | 6 156 017 |
Exportért. árbevétele | 4 655 388 | 4 612 052 |
Ért. közvetlen költsége | 8 716 681 | 8 225 543 |
Ért. közvetett költsége | 1 778 854 | 2 096 622 |
Üzemi eredmény | 586 939 | 572 538 |
Pénzügyi eredmény | 159 857 | 76 098 |
Rendkívüli eredmény | -31 745 | -9 961 |
Adózás előtti eredmény | 715 051 | 638 675 |
Adózott eredmény | 650 362 | 567 702 |