Az eredmények tekintetében igazi áttörésre nem számítanak az elemzők 1999-ben: a legtöbben 4,2-4,4 milliárd forint közötti adózott eredményt valószínűsítenek. A Rába terveiben e mutatónál a tavalyihoz hasonló összeg, 4 milliárd forint szerepel. A képet azonban árnyalja, hogy a cég a múlt évben még utoljára élhetett a 100 százalékos társaságiadó-kedvezménnyel, az idén viszont vélhetően csak 50 százalékos kedvezményt vehet igénybe.
Schenk Tamás, a Concorde Értékpapír Rt. elemzője 62,5 milliárd forintos nettó árbevételt és 4,2 milliárd forintos adózott eredményt becsül. Szerinte középtávon a költségtakarékossági program lesz az eredményjavítás hajtóereje. Emellett még két tényezőt emelt ki az elemző, mint amelyek rövid távon jelentősen befolyásolhatják a részvények árfolyamát.
Az egyik egy új – Schenk véleménye szerint akár pár hónapon belül 20 százalékos részesedéshez is hozzájutó – stratégiai partner bevonása. (Az esetleges új beszállóval kapcsolatban az elemző állítja: korántsem mindegy, hogy ki lesz a befutó, hiszen más és más előnyöket jelenthet a Rábának egy végtermékgyártó, illetve egy multinacionális futóműgyártó.) A másik az új szerződések várható bejelentése: a DaimlerChryslerrel évi tízmillió dollár értékű futóműszállításról születhet megállapodás, a honvédségi járműparkcsere pedig mintegy 150-170 millió dolláros megrendeléshez juttathatja a társaságot.