Gazdaság

EXPORTKILÁTÁSOK

A Pick exporttevékenységét vizsgálva szembetűnik, hogy – igen jó nevű szalámijának köszönhetően – elsősorban a német ajkú és skandináv országok piacain szerepel jól a társaság. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint egy Németországban elvégzett marketingkutatás, mely szerint minden 100 ottani lakosból 17 ismeri a Pick márkanevet, sőt, pozitívan viszonyul is ahhoz.

A társaság németországi exportpiacán – amely a legfontosabb exportbevételi terület – az elmúlt évben a korábbi disztribútort felváltotta a Senfter Alcisa&Pick, amelyben a Pick 50 százalékos tulajdonnal rendelkezik. Az értékesítési csatorna átszervezése okozta a múlt év viszonylag szerényebb németországi eredményét, lévén, hogy a korábbi disztribútor megszabadult a már meglévő szalámikészleteitől, és ezzel időlegesen túlkínálatot okozott a piacon. A folyó év azonban igazolni látszik a döntés helyességét, hiszen az értékesítésre kerülő árumennyiség biztatóan növekszik. Nem meglepő tehát, hogy több piaci szereplő szerint is a tavalyi utolsó negyedévet jelentősen meghaladó németországi eredményről kaphatunk majd hírt az első negyedévi gyorsjelentésben.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik