Gazdaság

SZEMÉLYRE SZABOTTAN

Az online reklám fizikailag más helyről kerül egy adott web-helyre, mint a tartalom. Így viszont nézőnként más és más reklámot lehet elhelyezni az internetező viselkedése alapján, aki a különböző (többnyire ingyenes) regisztráláskor megad néhány demográfiai jellemzőt magáról, amelyeket a reklámszoftverek elemeznek. A piacon már egy-két éve jelen vannak az olyan online reklámhálózatok – például a FireFly vagy a Doubleclick -, amelyek abból kovácsolnak tőkét, hogy rengeteg kis- és nagylátogatottságú webhely-tulajdonost szolgálnak ki, így egy szerverről (kiszolgálóról) tagjaik több ezer webhely oldalára juttatják el a reklámokat. Amikor a regisztrált felhasználó megadja, hogy egy adott hírcsokorból milyen jellegű információkra kíváncsi – a sporthírekre például igen, a befektetési hírekre nem -, akkor a reklámszoftver ebből további információkat képes nyerni, s megvalósítható, hogy az illető által letöltött web-oldalakra elküldjék a sportszergyártók reklámjait, de ne küldjék el a brókercégek ajánlatait. A perszonalizációnak egy másik módja, mikor a szoftver a keresőbe beírt szóhoz igazítja a hirdetést, tehát a pillanatnyi érdeklődést veszi alapul. Az online reklámok folyamatosan ellenőrizhetők, és ezért az eredmények tükrében bármikor megváltoztathatók.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik