Gazdaság

Hálózatépítési szimultán

Sajátos stratégiát választott a Pannon GSM, amikor egymással párhuzamosan kezdte kiépíteni területi képviseleteinek és viszonteladóinak országos hálózatát. A fő szempont az volt, hogy e két hely közül bárhova is kerüljön az ügyfél, mindenhol megfelelő színvonalú kiszolgálást kapjon.

Míg a viszonteladó szinte kizárólag az értékesítésre összpontosít, hiszen erre van igazán felhatalmazása, addig a képviseletek – amellett, hogy készülékeket és tartozékokat is forgalmaznak – elsősorban a szolgáltatással foglalkoznak, azaz itt a cég teljes kínálati palettája megjelenik. Tehát ha ide belép az érdeklődő, vagy az előfizető, mindenféle felvilágosítást megkaphat, s igénybe veheti a szerviz szolgáltatásait. A meghibásodott készülékek helyett bizonyos esetekben a javítás idejére cseretelefont adnak a képviseletek, ahol foglalkoznak számlapanaszokkal és az ügyfelek egyéb ügyes-bajos dolgaival is. A Pannon GSM kényesen ügyel arra, hogy az ügyfelekkel kapcsolatba kerülő munkatársak megfelelő képzettségűek és megjelenésűek legyenek. A vezetőknél alapfeltétel a felsőfokú végzettség, a kellő kereskedelmi, szakmai gyakorlat.

A társaság teljes országos hálózat kiépítésére törekszik. Jelenleg 22 képviselete van, ebből 4 Budapesten – s további egy Budaörsön, a központ mellett – található, a többi a megyeszékhelyeken működik. Az ügyfelekkel való közvetlen kapcsolattartás fejlesztése, kiterjesztése érdekében már a közeli jövőben tovább építi hálózatát a cég: szeretne ott lenni minden megyeszékhelyen és a nagyobb városokban, emellett a fővárosban is szükség lenne több értékesítési pontra. A képviseleti irodák nyitvatartási ideje az ország területén egységes, reggel 9 órától délután 5 óráig érhetők el szolgáltatásaik. Budapesten azonban az igényekhez alkalmazkodva tovább tartanak nyitva az irodák.

A Pannon GSM saját tulajdonú értékesítési hálózata mellett egy körülbelül 350 boltból álló, kiterjedt viszonteladói hálózatot működtet, amely a képviseletekkel együtt biztosítja a cég szolgáltatásainak országos értékesítését.

Öt évvel ezelőtti indulásakor a cégvezetés még tízéves piaci előrejelzésében sem tervezte, hogy a Pannon eléri vagy legalábbis megközelíti a félmilliós előfizetői tábort. Sőt, az 1995 végén módosított üzleti elképzelésekben is csak az szerepelt, hogy 2002 táján lesz annyi ügyfelük, mint amennyi most van. A gyors fejlődés, s ezen belül különösen a nagyfogyasztók bővülő köre mindenképpen azt igényli, hogy a szolgáltató módosítsa korábbi kereskedelmi és képviseleti stratégiáját – áttételesen tehát az egész marketingjét. A gyors növekedés mennyiségi oldalról kényszeríti változtatásra a céget. Minőségi oldalról pedig az jelent kihívást – és követel módosításokat az értékesítési, képviseleti csatornák építésében is -, hogy a hírközlési tárca nemrégiben kiírt pályázata lehetőséget kínál a Pannon GSM számára is az 1800-as GSM hálózat létrehozására. Ráadásul ez a magasabb műszaki színvonalú szolgáltatás megindulása egy új hazai versenytárs megjelenésével jár majd együtt, ami szintén lépésváltásra szorítja a telefontársaságot.

A viszonteladói, de főként a területi képviseletek hálózatának ezért a feltehetően erőteljesen módosuló fogyasztói igényekhez, szokásokhoz kell majd igazodnia. A sűrűbben lakott településeken a jövőben a jobb vételi viszonyok miatt feltehetően többen és többet használják mobiltelefonjukat, mint eddig, ezért ugrásszerűen megnőhet a szerviz és ezzel együtt a cserekészülékek iránti igény. A DCS-szolgáltatással párhuzamosan elterjednek majd a kétnormás (a 900-as és az 1800-as megahertzes frekvenciasávban is használható) mobiltelefonok, amelyek ellátására ugyancsak fel kell készülnie a Pannon GSM-nek. Mindemellett természetesen újabb és újabb, egyre nagyobb tudású GSM-készülékek jelennek meg a piacon, mint például a számítógépként és telefonként egyaránt használható kombikészülékek.

A mobiltársaság mindezek alapján megkezdte a felkészülést a változásokra. A megújuló és bővülő szolgáltatásoknak, a szélesedő készülékválasztéknak megfelelően képzi szakembergárdáját. Az eddig is folyamatos és intenzív tréningek színvonalát még magasabbra emelik, amit szigorúan felügyelt gyakorlati oktatás követ. A képviseleteken a részletes információk mellett mód van arra is, hogy közvetlen segítséget kapjanak az ügyfelek. A képviseleti dolgozók naprakész tájékoztatást igyekeznek nyújtani a Pannon GSM több százezres előfizetői táborának.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik