Gazdaság

DAM: IDŐSZERŰ TŐKEEMELÉSEK

Elkészült, de még végleges jóváhagyásra vár a Diósgyőri Acélművek (DAM) Rt. idei üzleti terve, amely szerint a társaság éves vesztesége 1,6 milliárd forint lesz. Ez pontosan megfelel a tavaly év elején kötött privatizációs szerződésnek. Abban a szlovák vevő vállalta, hogy az 1997-es 6,7 milliárd forintos veszteséget az ezredfordulóig fokozatosan lefaragja. Julius Bacsó vezérigazgató lapunk érdeklődésére elmondta: 1998-ban 3,4 milliárd forint körüli volt a veszteség. Sikerült megoldani a létszámcsökkentést is úgy, hogy valamennyi elbocsátott dolgozó munkához jutott. Az év kezdetén 2600, a végén 2250 volt a foglalkoztatottak száma. A távozókat a diósgyőri társaság karbantartó cégénél, a Megaszernél helyezték el. A privatizációs szerződés értelmében az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt.-nek február 9-ig kellett, a szlovák tulajdonosnak pedig április 9-ig kell emelnie a DAM alaptőkéjét, mégpedig 1,5-1,5 milliárd forinttal. A vagyonkezelő tájékoztatása szerint az összeg átutalása február 8-án megtörtént. A vezérigazgató nem tart attól, hogy a másik fél ne teljesítené vállalt kötelezettségét. Abban bízik, hogy a kassai tulajdonos, a Kelet-szlovákiai Vasmű (VSZ) pénzügyi helyzete rövid időn belül stabilizálódik, s így újabb hiteleket tud felvenni a diósgyőri cég, amelynek most gyakorlatilag nincs semmiféle banki tartozása. Ez azonban nem egészséges állapot egy évi 335 ezer tonna – főként minőségi ötvözött – acélt előállító gyár esetében. A termelés a tervek szerint 2000-re 386 ezer tonnára nő, és akkor már 170 millió forint körüli lesz a nyereség. Hogy ezek a tervszámok tarthatók lesznek-e, arról ma még nem szívesen nyilatkozik a vezérigazgató.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik