Gazdaság

INTERAKTÍV SZOLGÁLTATÁS – Üzenetváltás

Az ügyfélszolgálathoz befutó hívások száma az előfizetői tábor bővülésével arányosan nő. Ahhoz, hogy ezzel a fejlődéssel - minőségromlás és a várakozási idő emelkedése nélkül - lépést lehessen tartani, a Pannon GSM új, a korábbinál hatékonyabb híváselosztó rendszert, úgynevezett call centert állított fel.

Tavaly augusztustól fokozatosan állt át a Pannon GSM a hazai távközlési szolgáltatók közül elsőként alkalmazott új híváselosztó szisztémára. A call center alapja egy interaktív válaszbemondó rendszer. A régihez képest a különbség egyrészt az, hogy az alapinformációkat előre rögzítették, s azok bármikor – várakozás, vagyis a kezelő jelentkezése nélkül – meghallgathatók. Másrészt a korábbiaknál lényegesen nagyobb választási lehetőségeket kínálnak: a menükből egészen részletes tájékoztatást kaphatnak az érdeklődők. Mivel az újfajta ügyfélszolgálat interaktív módon működik, a nulla gomb lenyomásával az információk bármikor megszakíthatók, de arra is van mód, hogy a gépi hang helyett “valódi” ügyfélszolgálatost válasszon az előfizető. Mivel a speciális tájékoztatást adóhoz a korábbinál jóval hamarabb el lehet jutni, a várakozási idő ilyenkor is minimálisra csökken. Az esetek nagy részében az információ faxon is lekérhető.

A szolgáltatás előfizetőbarát: amikor a rendszer azt érzékeli, hogy egyszerre túl sok hívás érkezik, akkor a “gépi” ügyintéző a Pannonos készülékről jelentkezőknek visszahívást ajánl fel. Ha pedig valaki egy nap többször hívja a call centert, akkor a rendszer automatikusan az eredetileg választ adó ügyfélszolgálatoshoz irányítja a telefonálót.

A Pannon GSM október végén vezette be azt a lehetőséget, hogy mindenki saját mobilkészülékén lekérhesse folyó havi számlájának éppen aktuális állását. A kért információ a készülék kijelzőjén írásos üzenet formájában olvasható le. A szolgáltatás igénybevételére olyan készülék alkalmas, amely képes a rövid szöveges üzenetek (SMS) fogadására. A számlák összege ilyenkor a legutolsó számlaküldés óta keletkezett összeget mutatja – áfa és a havi díjak nélkül.

A call center egyes menüpontja a számlázással kapcsolatos információkat tartalmazza. A második menüpont általános tudnivalókat ismertet: megkaphatók például a Pannon fontosabb telefonszámai, lekérhetők az árak, a tarifacsomagok. Megtudható, hogy hol találhatók és milyen számon érhetők el a területi képviseletek és a viszonteladók, vagy épp hol szerezhetők be a január elseje óta kötelező autóskészletek. A hármas menüponton kaphatnak az érdeklődők tájékoztatást a Pannon GSM előfizetőinek hívószámairól. A negyediken a készülékkel és a hálózattal kapcsolatok kérdésekre adnak választ az ügyfélszolgálatosok; itt a roaminggal kapcsolatos információkon kívül faxon lekérhetők a hálózat belföldi működéséről szóló tudnivalók is. Az ötös gomb megnyomása után a call center az éppen aktuális értékesítési akciókat ismerteti, míg a hatos az angolul beszélő külföldi előfizetőnek és érdeklődőnek ad idegen nyelvű információkat.

A call center szolgáltatásait úgy alakította ki a mobiltársaság, hogy azok mindenki számára könnyen érthetőek legyenek. Az átlagosnál is nagyobb odafigyelést igénylő, a készüléküket munkaeszközként használók számára kínált választék is tovább bővült az utóbbi időben. Különösen az üzleti életben aktívan mozgó előfizetők számára fontosak a Pannon tavaly bevezetett szolgáltatásai. Ezek közül a legnépszerűbb a Pannon Mobil Posta, amellyel az ügyfelek közvetlen kapcsolatot teremthetnek saját készülékük és az Internet hálózat között. A Magyarországon elsőként elindított szolgáltatással a rövid szöveges üzenetet már nem csak egy másik mobil előfizető készülékére, hanem bármely, az Interneten létező e-mail címre is elküldhetik a társaság előfizetői. Emellett saját mobiljukon közvetlenül fogadhatnak számítógépről küldött levelet anélkül, hogy a saját komputerük lenne, vagy ha van is gépük, még nem kapcsolódtak rá a világhálóra.

A vezetékes távközlési hálózaton már jól ismert és bevált kék és zöld szám 1997-ben megjelent a Pannon választékában is. Ennek megfelelően a cég zöld száma az ország bármelyik részéről ingyenesen hívható; a hívás díját a zöld szám tulajdonosa fizeti. A kék szám olyan telefonszám, amely vezetékes telefonról helyi tarifáért, mobiltelefonról kedvezményes tarifáért hívható bárhonnan az ország területéről. Itt a díjat a hívó és a kék szám tulajdonosa egymással megosztva fizeti.

Szintén tavaly bevezetett szolgáltatás az SMS Speditor, amely a vállalkozók körében terjedt el leginkább. Ez olyan lehetőséget kínál az információszolgáltató cégek számára, amellyel nagy mennyiségű rövid üzenetet küldhetnek a velük szerződésben álló ügyfeleknek, és persze fogadhatnak is üzeneteket azoktól. E cégek saját telephelyükön működtetett számítógépes alkalmazással, Internet- vagy bérelt vonali összeköttetéssel kapcsolódhatnak a Pannon hálózatához, amelyen keresztül egyszerű parancsokkal alakíthatnak ki interaktív szolgáltatásokat partnereik részére. Ilyenek lehetnek például a Pannon hálózatán már működő tőzsdei- és valutainformációk, valamint közlekedési, időjárási, hotel és éttermi tájékoztatók.

A kényelem és a vételi biztonság a szolgáltató dolga. A készülékek kezelési hibából, ügyetlenség vagy egyéb hasonló ok miatti elromlása, töréskár, lopás és más, hirtelen fellépő, előre nem látható eset kapcsán azonban a Pannon már nem sok vigaszt nyújthat előfizetőinek. A cég két biztosítóval – a Providenciával és a Generalival – áll kapcsolatban. Mindkét társaság a mobilkészülékek új értékének 8,5-12,0 százaléka körüli éves díjat számít fel, és rendkívül szigorú feltételeket szab: lopáskár esetén például 25 százalékos önrészt ír elő.

A mellékletet Regős Zsuzsa szerkesztette

Ajánlott videó

Olvasói sztorik