Gazdaság

ELVONÓKÚRA

A június 24-én elfogadott gazdasági reklámtörvény a gyógyszerek és gyógyszerkészítmények mellett korlátozza a dohánytermékek és alkoholtartalmú italok hirdetését is. Így tilos e két utóbbi termékcsoportot reklámozni sajtótermék címoldalán, gyermekeknek, illetve fiatalkorúaknak szóló lapokban, színházban és moziban este 8 óra előtt, játékon, közoktatási és egészségügyi intézményben, s ezek bejáratától számított 200 méteren belül. Tilos a gyermekeket és fiatalkorúakat bemutató hirdetés, vagy például dohányzó személyek ábrázolása is. A dohányáru reklámján szerepelnie kell “A dohányzás súlyosan károsítja az Ön és környezete egészségét” feliratnak. A további korlátozásról maga a szakma gondoskodott. A szeptember 11-én elfogadott dohányipari Önszabályozó Kódex alapelve, hogy fiatalkorúak nem lehetnek cigarettareklám célpontjai. A megállapodás alapján például tilos cigarettát reklámozni videokazettán, Magyarországon eladott CD-n és az Interneten. A tiltólistán szerepelnek a tömegközlekedési eszközök, vagy a nagyközönség számára készülő filmek is. Nem kapcsolható össze dohányreklám sport-, vagy társadalmi sikerekkel, tilos a hirdetésekben 25 évnél fiatalabb modellek alkalmazása, dohánytermékek osztogatása közterületen és 18 évnél fiatalabbak számára.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik