Gazdaság

IKEA: ÚJRA NÖVEKEDÉS

A pénzügyi évét augusztus végén záró IKEA Lakberendezési Kft. a tavalyi stagnáló forgalom után idén közel 18 százalékkal növelte nettó árbevételét, amely így meghaladta az 5,3 milliárd forintot. Az eladások emelkedését a cég a tavasszal indított árcsökkentési stratégiájával magyarázza. Az értékesítés összetételében a nagyobb részt a bútorok tették ki; a lakberendezési kiegészítők az összes bevételből 42,2 százalékot képviseltek. Az áruházban emelték ugyan a magyar termékek forgalmazását, a tervezett 24 százalékos részarányhoz képest azonban csak 19 százalékot valósítottak meg, s ez az arány a továbbiakban csökken fog. Ennek oka a szállítások pontatlansága, illetve a termékek minőségi problémái. Ezzel szemben a cég továbbra is sikeresen foglalkozik magyar termékek exportálásával.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik