Gazdaság

FELMÉRÉS AZ ELŐFIZETŐI KÖZÉRZETRŐL – Kedvező kép a Pannonról

Folyamatosan figyeli ügyfelei közérzetét a Pannon GSM Rt. Az Invesztorg Kft. által végzett közvélemény-kutatás célja emellett az is, hogy szemmel tartsák az előfizetők használati szokásait, társadalmi-gazdasági hovatartozását.

A vizsgálatokba véletlenszerű kiválasztás alapján ezer előfizetőt vontak be, kérdőíves, telefonos megkérdezési módszerrel. A mintaösszetétel kialakításának egyetlen kritériuma az előfizetés kezdete volt. A felmérést 1996. június 20. és 27. között végezték az Invesztorg szakemberei.

A legnagyobb változást 1994. március 25. – a kereskedelmi szolgáltatás indulásának ideje – és 1996. június 27. között a lakóhely szerinti megoszlás hozta. Az első időszakban még 69 százalékban fővárosiak vettek SIM-kártyát és készüléket a Pannontól; 1996 derekára ez az arány 28 százalékra zsugorodott. Tavaly már 55 százalék volt a vidéki városi és 17 százalék a községi előfizetők aránya. Szembetűnő, hogy az idő múlásával jelentősen módosult az életkor szerinti megoszlás: csökkent a 40-50 éves korosztály aktivitása, nőtt viszont a huszonéveseké. A felmérésből az is kiderült, hogy 100 előfizető közül 81 férfi; 59 a mozgékony és 18 a helyhez kötött vállalkozó. A szolgáltatás indulásának kezdetén az állami apparátusban, illetve a nagyvállalatoknál vásárolták a legtöbb készüléket és a hozzájuk tartozó kártyát. A státuszszimbólum kopását jelzi, hogy az idő múlásával inkább azok csatlakoztak a Pannon hálózatához, akik számára létkérdés volt az elérhetőség, az információk minél gyorsabb áramlása.

Annette von Koskull, a Pannon GSM marketing- és kereskedelmi igazgatóhelyettese elmondta, hogy a vizsgálatok igen kedvező képet mutattak az előfizetői hűségről. Szinte valamennyien úgy nyilatkoztak, hogy a Pannon fejlődő, fiatalosan dinamikus cég, amely barátságosan közelít és bánik ügyfeleivel. A kérdések alapján szinte senkiben sem merült fel, hogy a Pannon vegyes tulajdonú – mindenki magyar vállalatként tartotta számon. A szolgáltatás színvonalára, minőségére vonatkozó válaszok ugyancsak az előfizetők elégedettségét tükrözik. A kezdeti időszakban még többeknek az volt a véleménye, hogy a szolgáltatás területi lefedettsége kisebb a konkurenciáénál. Ezt a szempontot a vizsgálat időpontjában, tehát 1996 nyarán már senki sem vetette fel. A többség az értéknövelt szolgáltatások iránt érdeklődött a legélénkebben, mert azokat rendkívül gyorsan megszokták és megszerették.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik