Gazdaság

ZALAKERÁMIA – Szerény növekedés

A belföldi értékesítés inflációval közel azonos mértékű növekedésével az export hét százaléknyi visszaesése párosult, így éves szinten csupán 17 százalékkal emelkedett tavaly az árbevétel az 1995-ös évhez képest. A viszonylag szerény bővülése a belföldi értékesítésnek a főként olasz, de emellett más eredetű burkolólapok fokozatos térhódítása elleni küzdelemnek tudható be. (Az importált lapok több mint 80 százaléka olasz.) Az export visszaesése mögött már a kiélezett árversenyben való alulmaradás okolható. A konkurensek 20-30 százalékkal alacsonyabb áron kínálják saját hasonló minőségű portékáikat, és a többszöri árengedmény hatására sem sikerült a termékei iránti keresletet növelnie a Zalakerámiának. A szigorú költséggazdálkodás jótékony hatására viszont az üzleti tevékenység eredménye mintegy 34 százalékkal gyarapodott.

A vállalat életében alapvető változást a romhányi gyár rekonstrukciója jelentette, amivel júniustól 1,62 millió négyzetméterrel több fagyálló burkolólap előállítása vált lehetővé éves szinten. A belföldi értékesítés növekedésében oroszlánszerep jutott az itt gyártott fagyálló burkoló lapok második félévben elkezdődött piacra dobása. Az új üzemben gyártott lapok még nem jelentek meg az exportpiacokon.

A múlt évben lezajló árrobbanással lépést tartva a Zalakerámia tulajdonosai is tisztes árfolyamnyereséget zsebelhettek be, amit újabb 50 százaléknyi profittal tetézett az idei esztendő.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik