Egyéves szünet után újra egyesítik a Matáv Rt. elnöki és vezér-igazgatói posztját. Két magyar igazgatósági tag eltávolításával és újak választásával a cég igazgatósága is megváltozik, februártól pedig létrehozzák a marketing-ügyekkel foglalkozó vezérigazgató-helyettesi beosztást. Minderről – a Figyelő megbízható forrásból származó információi szerint – a társaság keddi rendkívüli köz-gyűlésén és a lapzártánk utáni, szerdai igazgatósági ülésen született döntés.
A személyi változásokat a társaság a privatizáció második fordulója után kialakult helyzettel indokolja. Köztudott, hogy az elnöki és vezérigazgatói poszt szétválasztása egy évvel ezelőtt elsősorban azért történt, mert az új kormányzat nem látta szívesen Tomka Emilt, az előző kormányzat hívét. Tavaly február elsején elnökké választották a szocialistákhoz hajló Földesi Istvánt, az igazgatóságba pedig bekerült a szabaddemokratákhoz közel álló Major Iván és Debreczeni Sándor. Miután az erős politikai nyomás miatt Tomka Emil önként lemondott a vezérigazgatóságról, az akkor még 30,2 százalékot birtokló külföldi tulajdonosok – az ÁPV Rt.-vel egyetértésben – új vezért kerestek. A nyár elején meg is találták a Deutsche Telekom-Ameritech páros alkotta MagyarCom konzorciumnak is megfelelő embert Straub Elek, az IBM Magyarország vezérigazgatójának személyében.
A sokak által kifogásolt módszerrel megvalósított második privatizációs forduló után 67 százalékos többségbe került MagyarCom nem várt tovább: végrehajtotta a régóta hőn óhajtott változásokat. A Figyelő megbízható forrásból úgy ér-tesült: a szerdai igazgatósági ülésen Straub Eleket elnök-vezérigazgatóvá választották, a harcos, így kissé kellemetlenné váló Major és a külföldiekkel nem nagy hévvel-kedvvel konspiráló Deb-reczeni pedig kikerült a testületből. A korábbi elnököt, aki tulajdonképpen a politikai mérleg egyensúlyára vigyázott, megtartották: Földesi igazgatósági tag lett. Bekerült az igazgatóságba a hírközlési tárcától Csapody Csaba, az ÁPV Rt.-től pedig Héjja Róbert.
A Matáv a jövőben – minden eddiginél jobban – ügyfelei felé kíván fordulni. Az erre építő új koncepció jegyében hozták létre a marketing-vezérhelyettesi posztot, amelyet február elsejétől Jobbágy Dénes, a Hungaro-Digitel sikeres és fiatal vezérigazgatója tölt be.