Szakértők szerint az eddigi legsikeresebb internetes marketing-akció a Pizza Hut nevéhez fűződik, amely vagy másfél évvel ezelőtt bevezette az on line pizzarendelést. A közvetlen haszon mellett óriási ingyenreklámot, jókora hírverést is jelentett az ötlet az étteremláncnak, mert nem volt olyan hét, amikor ne foglalkozott volna ezzel a rendelési módszerrel a rádió, a tévé, valamely újságcikk, rengeteget beszélnek róla a mai napig is.
Másik sikeres amerikai akció volt a Doom nevű játék első részének ingyenes terjesztése az Interneten. A játék további részeinek értékesítése jókora profitot hozott kitalálóinak.
A Netscape cég neve igen régóta ismert név internetes körökben, hiszen nevéhez fűződik a kategóriájában legjobbnak számító World Wide Web tallózó szoftver, melyet ingyenes terjesztésre bocsátottak az Interneten keresztül. Az így szerzett óriási népszerűség többszörösen megtérült, mivel igen szívesen vásárolják a cég egyéb szoftvertermékeit.
A csomagküldő szolgáltatások utódjának tekinthető az “Internet Shopping Network”, egy, az Egyesült Államokban működtetett elektronikus bevásárlóközpont.