Élet-Stílus

Forbes-lista: Azahriah letaszította a trónról Majkát

MOHOS MÁRTON / 24.HU ÉS MARJAI JÁNOS / 24.HU
MOHOS MÁRTON / 24.HU ÉS MARJAI JÁNOS / 24.HU
A tavalyi elsőt Sebestyén Balázs is beelőzte a legértékesebb magyar celebek között.

A Forbes idén is listázta a legismertebb, legprofibb, leghitelesebb olyan hírességeket, akiknek márka lett a nevükből. Az előzetes szerint az augusztusi magazinban megjelenő harmincas lista élén idén Azahriah végzett, 22 helyet javított  tavalyi helyezéséhez képest.

A Forbes által vizsgált hat kategóriából (ismertség, láthatóság, kedveltség, hitelesség, pénzteremtő képesség és online jelenlét) hármat is Azahriah nyert. Mögötte végzett Sebestyén Balázs és Majka, aki 2022-ben és tavaly még első volt.

A magazin a meglepetések közé sorolja, hogy 2023-hoz képest kilenc helyett ugrott előre a Valmar (4.), Marics Peti és Valkusz Milán, hogy Palvin Barbi (6.), Rúzsa Magdi (9.) helyét, illetve azt, hogy 2024-ben Geszti Péter (9.) hosszú idő után újra a listára került.

Az írják, hogy újoncok közül Krausz Gábor (10.) az elmúlt egy év leggyakoribb címlapszereplője volt, Jákob Zoltán (14.) majdnem kétmilliós közösségimédia-birodalmat verbuvált magának, T. Dannyt (20.) pedig az online jelenlét húzta fel iszonyatosan.

A legkedveltebb celeb még mindig Borbás Marcsi (13.), a leghitelesebb pedig D. Tóth Krisztina (23.). Csobot Adél (21.) jócskán visszaesett a tavalyi 9. helyhez képest, és Hosszú Katinka (24.) is tizennyolc helyet zuhant. Azt írták, a legértékesebb harmincból idén olyan nevek szorultak ki, mint Alföldi Róbert (2014-ben és 2015-ben még első volt), Tóth Gabi, Stohl András.

Módszertan:

A Forbes 220 fős gyűjtését a szereplők magazinos címlapmegjelenései, egyéb sajtótalálatai, közösségi médiás aktivitása és követőszámai alapján szűkítette negyvenöt főre. Az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. reprezentatív kutatása a 18–59 éves magyarok körében mérte a celebek ismertségét, kedveltségét, hitelességét. Rákérdeztek arra is, a válaszadók megfontolnák-e az adott celeb által ajánlott termékek, szolgáltatások megvásárlását. A SentiOne online médiafigyelő azzal segítette az értékelést azzal, hogy az interneten nyilvánosan közzétett, egy-egy celebről szóló összes magyar tartalom mennyiségét és érzelmi töltetét is figyelembe vette. Összegyűjtötték a nyomtatott sajtós, rádiós és tévés megjelenéseket, pontozták a címlapszerepléseket a hazai médiapiac legkelendőbb magazinjaiban. Végül a médiapiac képviselőiből, a hazai topmárkák marketing- és kommunikációs igazgatóiból, menedzsereiből és a reklámügynökségek vezetőiből álló 21 fős zsűri, valamint a Forbes szerkesztőségének tagjai is pontozták a sztárok láthatóságát, pénzteremtő képességét és tartalmi profizmusát. A szakmai zsűri pontozásánál szűrtük a korábbi vagy jelenleg is aktív szerződéses viszonyból adódó torzító hatásokat. A celebek részeredményeit hat szempont (ismertség, láthatóság, kedveltség, hitelesség, pénzteremtő képesség és online jelenlét) szerint, egytől tízig terjedő skálán osztályozták. Ezek súlyozott átlaga az énmárkájuk értékét mutató Forbes-celebindex.

Kapcsolódó

Ajánlott videó

Olvasói sztorik