Élet-Stílus

Téli gumi nyáron? Komoly veszélyeket rejthet!

Hankok
Hankok
Sokan gondolják, a téli-nyári gumiabroncscsere egy jól sikerült marketingfogás. Ennél nagyobbat azonban nem is tévedhetnének, hiszen az adott évszakhoz való abroncs használata jelentősen csökkenti a baleset kockázatát.

Ahogy berobban a nyár, mindannyian izgatottan készülünk hosszabb hétvégi utazásokra, nyaralásokra, napsütéses autós kirándulásokra. A nyári hónapok azonban nem csak a szabadságról és a kalandokról szólnak, fontos, hogy mindezt biztonságosan tegyük, beleértve a közlekedést is. Így a nagy melegben nemcsak saját szervezetünkre, hanem autónk megfelelő működtetésére és karbantartására is fokozottan figyelnünk kell.

Ne feledkezzünk meg a nyári abroncsról

Annak érdekében, hogy pontosabb képet kapjunk a nyári gumiabroncsok fontosságáról, megkerestük a Hankook Tire Budapest Kft. műszaki vevőszolgálatának vezetőjét, Tomin Istvánt, és megkértük, hogy magyarázza el, valójában miért van szükség nyári gumiabroncsra:

„Forró időjárásban a téli abroncsok használata valós veszélyeket rejthet. A téli gumikeveréket jóval alacsonyabb hőmérsékletre tervezték, így a forró aszfalton akár 40-60 C°-al a normál működési hőmérsékletük felett kell megfogniuk az autót. A lágy gumikeverék és a lamellákkal teletüzdelt mintázat ebben a hőmérsékleti tartományban már túlságosan deformálódik, ami a menettulajdonságok jelentős romlását eredményezi. A tesztek is azt mutatják, hogy nyáron téli abroncsok használata esetén jelentősen megnő a féktávolság, csökken a kanyarstabilitás és a kezelhetőség. Ez komoly balesetveszélyt jelenthet, különösen hirtelen fékezésnél vagy kanyarodásnál. Ezért az iparági standardokat követve mi is nyomatékosan javasoljuk az abroncsok cseréjét, amennyiben a napi átlag hőmérséklet huzamosabb ideig 7 Celsius fok fölé emelkedik” – mondta el a Hankook szakértője.

Miért pont 7 fok?

Az autóipari szakértők a 7 Celsius fokos értékhatárt határozták meg a téli-nyári abroncsváltásra. A tesztek tanulsága szerint ugyanis a téli és nyári abroncsok ezen a hőmérsékleten teljesítenek hasonlóan. 7C° felett már jobban járunk egy nyári abroncs használatával, míg alatta a téli abroncs fog nagyobb biztonságot nyújtani.

A nyári gumiabroncsok számos olyan tulajdonsággal bírnak, amelyek különösen fontosak a közlekedés biztonsága és a járművek teljesítménye szempontjából. Kiváló tapadást biztosítanak a futófelület mintázata és a speciális nyári gumikeverék révén, amely maximális tapadást nyújt a forró útfelületen. Gumikeverékük jobb fékezést biztosít, növelve ezzel a közlekedés biztonságát, szemben a téli abroncsokkal, amelyeknek a forró aszfalton jelentősen megnő a féktávolsága. A nyári gumik tartósak, ellenállnak a hőmérséklet okozta kopásnak, így hosszabb élettartamot kínálnak és csökkentik az üzemanyag-fogyasztást.

Tomin Istvántól azt is megtudtuk, hogy a Hankook többféle nyári abroncstípust kínál, amelyek különböző igényeket szolgálnak ki. A Ventus Prime3 kiváló tapadást és irányíthatóságot biztosít még a forró nyári napokon is, fejlett futófelületi mintázatának és a speciális gumikeveréknek köszönhetően. A Kinergy Eco2 alacsony gördülési ellenállása révén csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a CO2-kibocsátást. A Dynapro HT SUV-ok és kisteherautók számára kínál kiemelkedő futásteljesítményt és tapadást. Az elektromos járművekhez tervezett iON nyári gumik pedig nemcsak kiváló tapadást és stabilitást nyújtanak, hanem minimalizálják az energiafogyasztást is, növelve az elektromos járművek hatótávolságát.

A forró nyári hónapokban elengedhetetlen, hogy a megfelelő gumiabroncsokkal készítsük fel gépjárművünket. Ezért, ha még nem tette, mindenképpen cserélje le abroncsait!

Amennyiben a Hankook abroncsait választaná, látogasson el a gumigyártó oldalára és lapozza végig nyári abroncs kínálatot.
https://www.hankooktire.com/hu/hu/tirelist/season/summer.html

Ajánlott videó

Olvasói sztorik