Elindult első útjára a világ legnagyobb luxusóceánjárója, az Icon of the Seas. A hajó a floridai Miami kikötőjéből futott ki, és a Karib-tenger szigetei között tesz egyhetes körutazást – írja a BBC.
A finnországi Turkuban épült, a Bahamákon bejegyzett, 365 méter hosszú, húszemeletes hajó egyszerre 7600 utast szállíthat. Hét úszómedencéjéhez hat vízicsúszda tartozik, fedélzetein több mint negyven étterem és bár kapott helyet. A felépítése nagyjából 1,8 milliárd dollárba (közel 641 milliárd forintba) került.
Az Icon of the Seast LNG, vagyis cseppfolyósított földgáz hajtja, ami tisztábban ég a hagyományos fosszilis üzemanyagoknál, ugyanakkor nagy mennyiségű metánt szivárogtathat a légkörbe, a metán pedig üvegházhatású gázként huszonötször erősebb a szén-dioxidnál.
Bryan Comer, az ICCT (International Council on Clean Transportation, a tisztább közlekedésért küzdő nemzetközi civil szervezet) igazgatója szerint az LNG-vel hajtott hajók rossz irányba megtett lépést jelentenek, mert 120 százalékkal is magasabb lehet a károsanyag-kibocsátásuk, mintha gázolajjal működnének.
A Icon of the Seas tulajdonosa, a Royal Caribbean szerint az óriáshajó energiahatékonysága 24 százalékkal jobb a követelményeknél. A társaság 2035-re ígéri az első zéró károsanyag-kibocsátású hajója bemutatását.
A luxushajózás a turisztikai ipar egyik leggyorsabban fejlődő ágazata. Míg korábban kifejezetten az idősebb korosztályok szórakozásának számított, az utóbbi években egyre több a fiatal vendég.
Az Icon of the Seas jegyárai átlagosan 1723 és 2639 dollár (620 ezer és 945 ezer forint) között mozognak, de a legnépszerűbb, karácsonyi időszakban több mint 5000 dollárba (1,8 millió forintba) kerül egy jegy.