Élet-Stílus

Minden egyes pillanatát utálta munkájának a légiutas-kísérő

Elmondta, hogy miért.  

Kat Kamalani hat éven át légiutas-kísérő volt egy nagy légitársaságnál, mégis azt állítja, minden egyes pillanatát utálta ennek a munkának.

Utáltam légiutas-kísérő lenni, és ezért léptem ki. Hat éven át voltam légiutas-kísérő, az egyik legnagyobb légitársaságnál dolgoztam, amit el tudsz képzelni. De utáltam minden egyes percét.

Meglepő megjegyzés tőle, hiszen stewardess-karrierje mellett részben arra építette fel TikTok karrierjét. Például egy videójában két éve még azt ecsetelte, miért köszönnek minden utasnak, mikor felszállnak a fedélzetre.

Mindenesetre most arról lebbentette fel a fátylat, hogy nem olyan elbűvölő munka az övék, mint azt a legtöbben gondolják. Hogy miért, több okot is felsorolt.

Először is a hierarchikus rendszer miatt.

A szolgálati időd, hogy mikor vettek fel, határozza meg, hogy milyen repülőgépen repülsz, hogy ünnepnapokon repülsz, hogy hétvégén van-e szabadnapod, vagy hogy bizonyos napokon lehet-e szabadnapod.

Az ő légitársaságánál lehetett olyant csinálni, hogy lefoglaltak egy járatot, és ha volt szabad hely rajta, akkor utazhattak. De ehhez is legalább öt, de még inkább több évnek kell eltelnie a munkában, hogy valakinek esélye legyen rá.

Egy másik nehézsége a munkának az intenzív tréningezés. Két hónapos tréninget kellett megcsinálniuk, eközben a hét hat napján 15 órás elfoglaltságot jelentett.

Egymilliónyi különböző típusú tesztet kell megcsinálnod, és ha legalább a nyolcvan százalékán nem mész át, akkor kirúgnak a programból.

A harmadik ok, hogy Kamalani utálta a munkáját, azok az utasok voltak.

Az emberek azt gondolják, azért vagyunk ott, hogy felszolgáljuk az italukat, pedig valójában elsősorban a biztonságuk érdekében.

Sokszor a legrosszabb állapotukban utaznak az emberek, fáradtak, kialvatlanok sietnek, és ezek az embere gyakran rajtuk vezetik le a feszültségüket.

@katkamalani

I spill my feelings/secrets about being a flight attendant for six years. Traveling the world with so much fun, but it comes at a cost and not to mention you don’t ever have a routine or schedule That’s the same.

♬ original sound - Kat Kamalani

Aki nem a légiközlekedésben dolgozik, és sokan ezért is jelentkeznek, azt gondolná, hogy a stewardess élete egzotikusabbnál egzotikusabb célállomásra mennek, de egy hétköznapjaa legtöbbeknek egészen máshogy néz ki.

Mindenki azt gondolja, hogy mikor elkezded a munkát, egyből Honolulura vagy Párizsba utazol. Persze ez lehet így is, de legtöbbször napi három célállomásra repülsz, nagyon rövid ideig tartanak az átszállások, és szuper korán, vörös szemekkel kell felkelned. Ez egyáltalán nem szórakoztató.

Kamalani elismeri, hogy azért előnyei is vannak a légiutas-kísérő munkának. Így például, hogy alapvetően nem engedhetnék meg a nagy utazásokat férjével, mégis a világ számos pontján voltak.

Annyira hálás vagyok azért, hogy elvihettem a szüleimet és a gyerekeimet. Amikor egyedül fedezed fel a világot egy pihenőn, az azért elég szomorú.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik