Élet-Stílus

A Barbie sikere után akár egy UNO-filmet is készíthet a Mattel

InterCom
InterCom
A kaliforniai játékgyártó vezetői olyannak érzik a Barbie sikerét, mintha leraktak volna eléjük egy Húzz 4-et lapot.

A Barbie-kat is gyártó amerikai Mattel a Barbie mozis kasszarobbantása után több hangsúlyt fog fektetni a játékgyártáson kívüli tevékenységekre – ami nem csoda, hiszen egyelőre úgy tűnik, hogy Greta Gerwig játékfigurákról szóló filmje az év mozija, ami annyi bevételt termelt a nyitóhétvégéjén, mint egyetlen női rendező által készített film sem. (A film természetesen a hazai mozikban is az idei év eddigi legjobb nyitányát produkálta.)

A Barbie „a Mattel-filmekben rejlő lehetőségekről szól” – idézi a BBC a cég vezérigazgatóját, Yvon Kriezt.

Ez egy mérföldkő a Mattel számára, és egyúttal a bemutatója annak, milyen kulturális visszhangja van a szellemi tulajdonunknak.

Mondjuk, azt egyelőre nem közölte a vállalat, hogy közvetlenül fog-e pénzt keresni a filmből, amihez filmzenealbumot és további 165 terméket dobtak piacra.

De a döntésben nemcsak a film sikere játszott szerepet, hanem a kaliforniai cég anyagi helyzete is: az utóbbi időszakban a vállalat 27 millió dolláros – 9,3 milliárd forintnak megfelelő – nyeresége ugyan felülmúlta a Wall Street várakozásait, de így is 60 százalékkal csökkent a tavalyi év azonos időszakához képest.

Illetve az előző negyedév eredményeit tovább árnyalja, hogy a június végéig tartó három hónapos időszakban 12 százalékkal csökkentek a játékgyártó eladásai.

A Mattel részvényei az elmúlt egy hónapban közel 16 százalékkal emelkedtek, de a részvények értéke a negyedéves eredmény bejelentése – és a Mattel filmes univerzum tervének felvetése – után 1,8 százalékkal csökkentek a New York-i tőzsdén.

A vezérigazgató még a hónap közepén, közvetlenül a Margot Robbie és Ryan Gosling főszereplésével készült film bemutatása előtt árulta el a BBC-nek, hogy a Marvel sikereit alapul véve, ők is szeretnének létrehozni egy Mattel filmes univerzumot.

Mondjuk, az MCU név már foglalt, úgyhogy majd valamilyen más rövidítést kell kitalálniuk, de ha az ötlet tényleg megvalósul, akkor Bob, az építőmester, Thomas, a gőzmozdony, Barnie, a Hot Wheels-verdák és a Polly Pocket zsebházikói is visszaköszönhetnek ránk egyszer a mozivászonról.

Vagy ha igazán nagy szerencsénk van, akkor akár egy UNO-film is készülhet.

A Polly Pocket filmről már azt is közölték, hogy dolgoznak rajta, és reményeik szerint az Emiliy Párizsban Emily-je címszereplője Lily Collins lesz, a Csajok című sorozat alkotója, Lena Dunham pedig a rendezője.

A Mattel szerdán azt is bejelentette, hogy távozik a cég operatív igazgatója. Richard Dickson a Barbie márka újjáélesztése után egy másik közismert amerikai márka, a GAP hírnevét fogja öregbíteni.

A filmről szóló kritikánkat itt lehet elolvasni.

A Barbie gyógyír, fricska, őrült jó buli – és az év filmje
A Barbie-film a legjobb dolog, ami idén a mozikban történt, de az utóbbi sok-sok év távlatából is toplistás. Kritika.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik