A brit utasok a Wizz Airt nevezték meg a legrosszabb rövid utazási lehetőségeket kínáló légitársaságnak.
Több mint 8 ezer utast kérdeztek meg az elmúlt két év repülési tapasztalatairól egy friss kutatásban, amit a Daily Mirror mutatott be. A kérdőív kitöltőinek egy sor különböző szempont alapján kellett értékelniük az általuk ismert légitársaságokat. A kutatás készítői többi között az utasok ügyfélszolgálatról, jegyért járó szolgáltatás minőségéről és beszállási élményről kialakult képére is kíváncsiak voltak.
A Which? felmérésén a Wizz Air szerepelt a legrosszabbul, mindössze 48 százalékos eredményt ért el – és a megkérdezett utasok többsége ötből egyesre értékelte a légitársaság nyújtotta beszállási élményt is. De a magyar légitársaságot a kabin környezetéért és az ülések kényelméért is kritizálták.
A kutatás szerint a légitársaság gépein az ülőhelytávolsága, azaz a két sor közötti távolság a normál turistaosztályon több mint öt centiméterrel kisebb, mint a szintén olcsó rivális, az ír Ryanair járatain.
A Wizz Air az összes többi kategóriában, beleértve az ár-érték arányt és az ügyfélszolgálatot is, két csillagot vagy annál kevesebbet kapott.
Az elmarasztaló értékelés egy héttel azt követően jelent meg, hogy a tavaly nyári forgalom vizsgálata után kiderült, a Wizz Air a leghosszabb késéseket produkáló légitársaság, melynek járatai átlagosan 55 percet késnek. Az egyik gépük például majdnem egy nap késéssel érkezett meg Budapestre pár héttel ezelőtt.
A Which? 24 légitársaságot felvonultató listájának alján a Wizz Airen kívül a Ryanair (52%), a Eurowings (53%), a British Airways (56%) és a Lufthansa (57%) következik.
A Ryanair csak egy csillagot kapott a beszállás élménye, az ülés kényelme, az étel és ital, valamint a kabin környezetének értékelésére, de az utasok kedvezőbben nyilatkoztak az ügyfélszolgálatról és a kínált ár-érték arányról is. Utóbbi kettő háromcsillagos értékelést kapott, és az utasok a cég „jó, versenyképes árait” is dicsérték.
A légitársaság emellett a kutatás során megfigyelt átlagnál jóval megbízhatóbbnak bizonyult, mivel járatainak mindössze fél százalékát törölték kevesebb mint 24 órával az eredetileg kijelölt indulás előtt.
A Wizz Airnél mindent megteszünk annak érdekében, hogy utasaink időben és minimális késéssel érjenek célállomásra
– nyilatkozta a magyar légitársaság szóvivője, majd így folytatta:
„Sokat fektetünk az időteljesítménybe, ami rendkívül hatékony üzleti modellünk kulcsa. A globális légiközlekedési iparágat érintő számos probléma hozzájárult a 2022-es rosszabb időeredményhez. Ezek a problémák a széles körű munkaerőhiányból adódtak, és különösen a légiforgalmi irányításban, a földi műveletekben, a poggyászkezelésben valamint a reptérbiztonság terén jelentkeztek az összes repülőtéren.”
A rövid utazási lehetőségeket kínáló légitársaságok rangsora
- Jet2, 80%
- Turkish Airlines, 78%
- Finnaair, 75%
- Swiss, 75%
- Aurigny Air Service, 74%
- Norwegian, 74%
- Icelandair, 71%
- Aer Lingus, 67%
- Air Malta, 65%
- SAS Scandinavian Airlines, 65%
- Aegean Airlines, 62%
- FlyBe, 62%
- Iberia, 61%
- KLM, 61%
- TAP Portugal, 61%
- EasyJet, 59%
- TUI Airways, 59%
- Air France, 58%
- Vueling Airlines, 58%
- Lufthansa, 57%
- British Airways, 56%
- Eurowings, 53%
- Ryanair, 52%
- Wizz Air, 48%